Nielsen en Espace PUB meten Luxemburgse reclame

Espace Pub

Communication / News

Espace Pub
Nielsen en Espace PUB publiceerden gezamenlijk het Luxemburgse Ad'report 2014, een overzicht van de reclame-investeringen in het Groot-Hertogdom Luxemburg, waar buitenlandse merken goed zijn voor 30% van de reclame-investeringen. Het ging in 2014 om 140,3 miljoen euro, een lichte achteruitgang met 2,04%. Digitale media worden pas sinds 2014 gemeten, voor een evolutie daarvan moeten we tot volgend jaar wachten.
Schermafbeelding 2015-07-03 om 09.52.18
Espace Pub verenigt Luxemburgse regies, samen goed voor 90% van de (bruto-)investeringen: Edita, Editpress, Editus, Imprimerie Centrale, IP Luxembourg, JC Decaux, Maison Moderne, publi.lux en Regie.lu. Het volledige persbericht (in het Frans) vindt u hieronder.
Communique de presse Espace Pub Nielsen 2015