Niemand onbewogen bij Zesvoeters van FamousGrey en AG Insurance

Crea / News

AG FamousGreyAG Insurance profileert zich als de supporter van jouw leven. Met hun programma “Move by AG” willen ze mensen inspireren om voluit te leven en meer te bewegen. Daarom lanceerden ze samen met FamousGrey de Zesvoeters-campagne, bestaande uit vier video’s die het verhaal brengen van vier vrijwilligers, hun reden om meer te bewegen en hun bezoekjes aan het dierenasiel. In de portretten volgden we Jasmien (28), Roland (85), Nadine (67) en Aurore (34). Elk hebben ze hun eigen motivatie en verhaal. Jasmien ziet de me-time met de hond Flo als haar sport. Roland, gepensioneerde leerkracht Frans, wil graag actief blijven en kan het niet laten om zijn hond als zijn leerling te behandelen. Nadine blijft in vorm dankzij haar wandelingen met Ishka. En Aurore komt helemaal tot rust tijdens de uitstapjes met haar hond uit het asiel.
Zesvoeters is een zeer succesvolle contentmarketingcampagne van AG op sociale media geweest, zowel op vlak van aantal completed videoviews, interacties, comments, en shares, valt te horen bij FamouysGrey. Daarnaast bezochten ook 13.500 mensen de website van AG Insurance dankzij de video’s. De campagne bevestigt de merkbelofte “Supporter van jouw leven” en de onlangs gelanceerde strategie “Move by AG”, een activatieprogramma dat mensen wil inspireren om meer te bewegen. Want bewegen is goed voor lichaam en geest.  “Wat wij onmiddellijk krachtig vonden bij het idee van de Zesvoeters, was dat het origineel was en betekenisvol voor ons merk. Het was een evidentie. Als verzekeraar willen we de mensen aanmoedigen om meer te bewegen. Door het engagement van de vrijwilligers in de hondenasielen te benadrukken, hebben we ook onze menselijke dimensie en onze belofte “Supporter van jouw leven” tot leven gebracht,” klinkt het enthousiast bij Christine Jean, head of Branding, Marketing en Media bij AG Insurance.




Credits
Client: AG Insurance
Client contacts: Christine Jean, Maud Vanderoost
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Jonathan Detavernier
CD: Peter Ampe
Creative Team: Lina Akbarzadeh
Copywriter : Joanna Ryckaert
Project leader: Marie Van Den Einde
Brand Leader: Romy Vierhouten
Business Director: Carola Michiels
PR Manager: Laure Vandeghinste
Development: Arno Van Biesen
Design: Jonathan Lichtfeld
RTV-producer: Charlotte Bodson
Production: Landvogel
Producer: Maud Van Parys, Tanguy Lijssens
Director: Benoit De Clerck
DOP: Fabrice Parent
Soundstudio: Lucas Colle
Monteur : FamousGrey Productions (Jelle Stroo)