NIET EEN BOEKET BLOEMEN, MAAR HET LEVEN IS ALLERMOOISTE GESCHENK

In 2022 weigerden nog meer dan 8.000 Belgen om orgaandonor te worden, en dit terwijl er nog 1.504 mensen op de wachtlijst staan. De weigering van sommige mensen om organen af te staan komt vaak voort uit irrationele angsten. Het is dus cruciaal om oren te hebben naar dit soort angsten, ze te omarmen en er vervolgens iets mee te doen. Daarom kiest Re-born To Be Alive vzw deze keer bewust voor de zachte aanpak. Doneren is een geschenk geven. En wie geschenk zegt, zegt bloemen. Een boeket is vandaag nog steeds het meest voor de hand liggende of populairste geschenk bij mensen van alle leeftijdscategorieën. Daarom bedacht Re-born To Be Alive vzw samen met Publicis Groupe een nieuw soort boeket: een organenboeket als symbool voor het prachtige gebaar om orgaandonor te willen zijn en leven te schenken aan anderen. Een organenboeket als symbool voor de officiële registratie als orgaandonor, want elke mens kan tot acht organen doneren en dus 8 levens redden.
Het unieke beeld benadrukt de opvallende connectie tussen organen en een boeket bloemen en zorgt voor een positieve emotionele respons op een dergelijk gevoelig thema. Een interpretatie van de boodschap 'Word orgaandonor' als ultiem eerbetoon aan het gebaar, de impact en de waardering ervan. Dat alles wordt samengevat in een simpel boeket organen: de kracht van eenvoud. Het krachtige printidee heeft zijn potentieel al bewezen en heeft via content creators en influencers met meer dan 270.000 volgers op Instagram zijn weg gevonden in de digitale wereld. Wie zegt dat bloemen niets op gang kunnen brengen? Re-born To Be Alive vzw is vastbesloten om aan iedereen te tonen dat orgaandonorregistratie het prachtigste geschenk ter wereld is.
Credits
Client: Re-born To Be Alive vzw: Raymond Van Ryckel
Account Director: Allen Marchant
Brand & Campaign Strategists: Nicolas Vergauwen, Jorinda Hasa
Chief Creative Officer: Eduardo Marques
Executive Creative Director: Mathieu Cardon
Creative Directors: Laurence Van de Putte, Naïm Baddich, Werner Van Reck
Head of Art: Guilherme Nunes
Creatives: Veda Ferdin & Mathéo Elice
Copywriter NL: Jan Denys
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Motion Designer: Gauthier Fairon
Content Lead: Joyce Poelmans
Content Manager FR: Lauranne Davaine
Content Managers NL: Mayte Destino, Lola Fierens
Sr Infographist/DTPer: François Baudon
Print Producer: Marleen Hemeleers
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]