"Niet iedereen heeft talent"

Communication / Media / News

Ivan De Vadder (© VRT)

Ivan De Vadder (© VRT)

Een nieuwe PUB, inderdaad, en weer eentje van om te smullen, al zeggen we het zelf. We zetten onze reeks over politiek in België voort en interviewen enkele journalistieke kleppers uit noord (Ivan De Vader, Jan De Meulemeester) en zuid. Verwacht geen ranking van politici of partijen die het best communiceren. De talenten drijven sowieso vanzelf boven. “Het is een kwestie van persoonlijkheid,” vindt Ivan De Vadder, politiek journalist bij VRT Televisie. “Bart De Wever is een mooi voorbeeld. Hij heeft een ‘parler vrai’ en slaagt erin om zeer overtuigend, eerlijk en authentiek over te komen. Niet iedereen heeft dat talent, ook al is de intentie er wel.” Naast het communicatieve genie van de politicus speelt de professionalisering van de partijcommunicatie. Niet toevallig zet NVA in op nieuwe vormen van communicatie zoals Facebook en Instagram naast de klassieke affichage en mainstream audiovisuele media. Ze kunnen er verhalen kwijt, reageren op actualiteit en bouwen aan een authentiek imago. Bart De Wever heeft nu tot ieders verbazing zelfs een eigen Facebook-account.

De rest van het artikel leest u in de nieuwe PUB.

Uiteraard hebben een interview met Lies Eeckman, Advertiser Personality of the Year 2017. Ook de andere genomineerden, Zehra Sayin, ceo van Special Olympics BelgiumAlex Thoré, directeur CRM, branding & communication bij Proximus en David Willems, tot deze maand marketingdirecteur bij Toyota & Lexus, worden geïnterviewd. Wat staat er nog in deze PUB? We zoomen in op de millennials. Maar tja, zijn die wel te vinden? Bestaan ze wel? We brengen voorts de geschiedenis van het bekende koekjesmerk Jules Destrooper in woord en beeld en in de reeks Mediacity laten we het licht schijnen over het beeld van Brussel in (Nederlandstalige) media. En omdat december pakjestijd is gaan we in op diverse soorten verpakkingen: van gebouwen (Christo) en van drank (aan de hand van interviews met enkele designbureaus).

Kristof Snels (LDV United) verklapt waar hij zijn inspiratie vandaan haalt en Jeroen Van Haele (Hotel Hungaria) buigt zich over lineair kijken.

Natuurlijk hebben we weer enkel uitdagende column (zoals van Marc Frederixen van Wolfgang Florizoone) en presenteren we enkele New Kids in Town. We gaan op bezoek bij Adjust in Rixensart en in de rubriek It Runs in the Family vonden we een communicatiebureau waar liefst vijf familieleden aan de slag zijn: de familie Lefevre in GBL Studio (met inbegrip van Apunta) in Kortrijk…