Nieuw: digitale schermen op de bussen van De Lijn

Media / News

161106_BenjaminBrolet_DeLijn_0188

LijnCom verbreedt haar commercieel aanbod met digitale schermen in Gent. Hiermee betreedt de dochteronderneming van De Lijn de markt van digitale videoadvertenties door het plaatsen van digitale schermen op de voertuigen van De Lijn. Vorige zondag werd in aanwezigheid van Vlaams minister Ben Weyts de verlenging van de tramlijn naar Zwijnaarde ingehuldigd en werden ook de digitale schermen aan de pers voorgesteld. Er wordt gestart met een proof of concept op twee Hermelijntrams voor een periode van 3 maanden. 'Met dit project willen we reizigers van De Lijn infotainment aanbieden afgewisseld met commerciële boodschappen. Tijdens de testfase van oktober tot december stellen we het digital signage project open voor adverteerders. Hun boodschap verschijnt op 6 schermen over twee trams', verduidelijkt Christine Van den Berghe, Managing Director bij LijnCom.

De rolkrant kan proximity-informatie bevatten zoals een weerbericht, datum en tijd, dienstregeling en hoofdpunten van het nieuws en moet zorgen voor hogere visibiliteit. Berekening toont aan dat de reiziger de loop gemiddeld 2,5 keer per rit zal zien, wat tijdens de testfase al snel voor 814.800 bruto contacten kan zorgen. Directeur bij De Lijn Oost-Vlaanderen, Dirk Busschaert, is enthousiast: 'Wij zijn verheugd dat we met dit proefproject in Gent van start gaan. Via deze schermen kunnen we de reiziger nog beter informeren over onze dienstverlening.'

Momenteel tekenden Randstad, KBC, S&R Gent, ING, Gezinsbond en Stad Gent in voor het project.

161106_BenjaminBrolet_DeLijn_0205