Nieuw in 2016: Cannes Lions Entertainment
Cannes Lions breidt vanaf 2016 zijn activiteiten uit met Lions Entertainment. De bedoeling: merken en creatieven samenbrengen rond klank en beeld. Cannes Lions 2016 vindt plaats van 15 tot en met 25 juni en zal dus naast Lions Health en Lions Innovation dus ook deze nieuwe Lions Entertainment omvatten. Centraal in deze zet om platformen, labels, studio's en merken bij elkaar te brengen staan twee 'associated Lions': Entertainment Lions en Entertainment Lions for Music.
De Entertainment Lions vervangen de huidige Branded Content & Entertainment Lions, zegt Philip Thomas, CEO van Lions Festivals. En dat gebeurt om te kunnen concentreren op wat echt belangrijk is: "De categorie is sinds de invoering ervan vier jaar geleden exponentieel gegroeid. Maar het is geen geheim dat Branded Content & Entertainment het sinds twee jaar zonder Grand Prix moet doen. Klanten vertellen ons dat entartainment een belangrijk deel van de industrie is en dat het werk creatiever moet zijn. Daarom hebben we de beslissing genomen om de spots op Entertainment te richten en om te herbekijken wat nodig is om baanbrekende inhoud te maken." Dit eerste jaar gaat aandacht naar audiovisueel entertainment, live-ervaringen, gaming, sport en dergelijke meer. Omdat de rol van muziek vaak erg belangrijk is, is er een specifieke Lion voor muziek, met een eigen jury.
Lions Entertainment vindt plaats op 23 en 24 juni 2016 in het Palais des Festivals in Cannes. De toegang hangt samen met een standalone pass en is niet in de klassieke achtdagenpas inbegrepen. Meer informatie vindt u op www.canneslions.com. Onthou voorts dat registratie voor Cannes Lions kan vanaf 14 januari 2016 en dat u vanaf 21 januari 2016 nieuw werk kunt insturen.