Nieuw standaardwerk over contentmarketing

Marketing / News

Op dinsdag 20 oktober verschijnt ‘Dit is content marketing’, het nieuwe boek van Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens over alle aspecten van het contentmarketingvak. Een nieuw standaardwerk is meer dan welkom nu Covid-19 veel bedrijven de noodzaak van straffe content marketing heeft doen inzien, zeggen auteurs en uitgeverij. De vier auteurs van ‘Dit is content marketing’ beschikten niet over een glazen bol, maar beseften bij het schrijven tijdens de lockdown mogelijk dat ze hun nieuwe boek in een nieuw tijdperk op de markt zouden brengen. Want terwijl onze economie op een krimp van 10% afstevent, stelden ze vast hoe veel bedrijven hun investeringen in content marketing behielden of zelfs opvoerden. Die evolutie weerspiegelt zich ook in het onderzoek dat ACC, de de vereniging van communicatiebureaus, uitvoerde. Voor de discipline content marketing zijn er enkele opvallende resultaten. Zo bleek uit het ‘You and Corona’-onderzoek dat de meeste gespecialiseerde bureaus evenveel of net meer werk hadden, in tegenstelling tot andere communicatiebureaus. Gevraagd naar de toekomst gaan zowat alle contentmarketingbureaus uit van een vooruitgang of minstens een status-quo. Met deze evolutie springt content marketing in België mee op de internationale trein. Buitenlands onderzoek toont een vergelijkbare evolutie van het belang van content marketing als discipline.

Deze grotere interesse en het feit dat het voor iedereen intussen duidelijk is dat content marketing een hoeksteen in de communicatie van bedrijven en organisaties is, zorgt voor de nood aan een nieuw standaardwerk, dat de lijnen uitzet voor bedrijven die de komende jaren verder willen groeien in content marketing. Net daarom staken Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens vier jaar na hun eerste gezamenlijke boek ‘Content marketing – van marketeer tot uitgever’ opnieuw de koppen bij elkaar. Het resultaat is een boek dat de verschillende fasen van een contentmarketingtraject behandelt, geïllustreerd met meer dan 200 cases. Mede door interviews met wereldautoriteiten in dit gebied is het een werk dat zowel beginners als experts zal aanspreken.

De lancering van het boek vindt plaats op 20 oktober. Inschrijven voor de online presentatie, die start om 16u (en slechts een halfuur duurt) kan nog. De boekpresentatie is een organisatie van LannooCampus en BAM.

Inschrijven: http://lannoopers.m10.mailplus.nl/txt31419694/hsjSzUwj94wzpxV.