Nieuw strategisch avontuur voor Sophie Van Laer bij Maxus

News / People

Sophie Van Laer startte recent haar nieuwe avontuur bij het mediabureau Maxus als Chief Strategy Officer. Naast de nauwe betrokkenheid bij de strategieën van de Maxus-klanten zal zij de drijvende kracht zijn achter de evolutie in een data-driven strategie. Dit met een duidelijke focus op het groter geheel van een merk: data en creatie dichter bij elkaar brengen en de meest geïntegreerde brand stories bouwen.

Met meer dan 20 jaar ervaring op de teller in media, marketing en communicatie is zij geen onbekende. Ze begon haar carrière bij een kleiner PR & eventbureau en switchte al snel naar het branded content team bij DPG Media (toen VMMa) voor een periode van 4 jaar. Nadien vervulde ze 11 jaar een strategische rol (content en activatie) bij de Omnicom Media Group, om vervolgens 5 jaar aan de slag te gaan bij Initiative (Mediabrands) als Strategic Director. “Ik verheug me om me bij dit dynamische en gepassioneerde Maxus team te voegen en kijk er naar uit om de mooie merken waarvoor ze werken mee te helpen groeien. Met hun ‘Leading Change filosofie’ belichaamt Maxus voor mij een media agency dat future-proof is. Hun agile way of working, de omkadering en support van een fantastisch research D&I team, een human-centred visie op technologie en data,  de creatieve kruisbestuiving binnen de groep én de goeie vibe gaan mijn werk als strateeg ongetwijfeld verrijken.”