Nieuw volk voor BBC

News / People

B2B saai? Niet volgens de vijf nieuwkomers bij BBC. Ze kozen bewust voor een carrière bij BBC, met expertise in B2B-marketing en employer branding. Straf in België, én met internationale connecties. Want BBC is lid van E3, dat wereldwijd B2B bureaus met elkaar verbindt. Het BBC performance team krijgt versterking. Net afgestudeerd start Wout Colpaert (°1995) als digital marketing specialist bij BBC. Hij startte zijn opleiding met een bachelor Marketing, en specialiseerde met een BanaBa International Business Management. "Conquer the world”, dacht Wout; zes maanden leefde en studeerde hij in Bordeaux, Frankrijk. Zijn laatste stage bracht hem zelfs tot in Jakarta, Indonesië. Werkervaring deed hij op tijdens zijn stage bij PieSync in Gent, een SaaS-bedrijf dat data synchroniseert (recent overgekocht door HubSpot). En bij TWOMC, een agency van een Canadees die zichzelf een digital pioneer noemt. Gek op mieren, gebeten door XR-technologie, en een tikkeltje nerdy (luistert naar podcast Nerdland' van Lieven Scheire). Maar vooral vanaf nu een Yihaa!-BBC’er!

Dankzij haar Spaanse roots, zorgt Carlota Robbe Sánchez (°1996) vanaf nu voor extra pit bij BBC als creative copywriter. En dat ze weet wat ze wilt, dat ook. Met een diploma middelbaar onderwijs Latijn Moderne Talen op zak, ging ze recht op haar doel af. Ze kiest voor de opleiding Toegepaste Taalkunde(Nederlands, Engels en Italiaans) en specialiseert nadien met een master in Meertalige Communicatie. Ook Carlota kijkt graag buiten de landsgrenzen. Ze studeerde en leefde vijf maanden in Padova, Italië, tijdens een Erasmus-uitwisseling. Daar liep ze school in Scuola Superiore per Mediatori Linguistici. Haar stage liep ze bij tuApartamento, in Pamplona, Spanje (de geboortestad van haar moeder). Als communicatiemedewerkster schreef ze er voor de website en social media. Maar tijdens corona kwam daar ook crisiscommunicatiebij en het te woord staan van ongeruste klanten. Veerkrachtig? Check! Sportief is ze; ze slaat de bal raak in waterpolo. En ook creatief. Want nu slaat ze raak met creative copy.

Digitale projecten hebben een specifieke flow, en specifieke eisen. Dat weet Cesar Peeters als de beste. Hij is dus dé geknipte persoon om als junior digital project manager het digitale project team te ondersteunen. Geboren in Lier (°1996) en woont er nog steeds. Dat maakt van Cesar een échte ‘schapenkop’. En daar is hij best trots op. In 2020 studeerde hij af als IMD’er (Interactive Multimedia Designer) aan de Thomas More Hogeschool te Mechelen. Samen met zijn klasgenoot - en nu BBC collega - Laurens ontwikkelde hij ‘Blipr’. In dit concept willen ze de muziek ervaring tijdens én na een concert of festival naar een hoger niveau tillen via wearable technologie. Het werd bekroond tot beste eindwerk van het jaar. Nieuwe plekken en culturen ontdekken inspireert Cesar. Van het Masai-volk in de vlaktes van Tanzania, tot de Hillbillies in Amerika. En dit staat nog op zijn bucket list: duiken met orka's in Noorwegen en zoeken naar de berggorilla's in Oeganda. Hij houdt wel van wat competitie, bijvoorbeeld in een partij padel met zijn vrienden. En winnen doet ie straks ook met onze digitale projecten.

Zonet afgestudeerd als grafisch ontwerper, versterkt Kelly Vanhonsebrouck het grafisch team in Gent. Tijdens haar opleiding aan het Luca, School of Arts vond ze haar passie in grafisch ontwerp. Onder het motto ‘zolang het maar creatief is’ smijt ze zich in branding, verpakking, fotografie, tekenen, schilderen,... Gaat ze wandelen of lopen, dan gaat haar trouwe viervoeter met haar mee. En als het straks weer kan, dan boekt ze eindelijk die reis naar Canada. Of misschien Columbia… of toch Japan? Zekerheid heeft ze wél over haar stad Gent, volgens haar de wijste stad van België. Ze is ‘bluvn plakn in hent’ na haar studie en wil dan ook gewoon een Gentenaar genoemd worden.

Het digitale team krijgt er met Laurens Geerts een tweede nieuwe BBC’er bij, naast Cesar. Laurens (°1996) is ook een IMD’er (Interactive Multimedia Designer, weet je wel), maar één met een uitgesproken passie voor digital design. Hij behaalde voordien al een diploma in Media & Entertainment Business. Tijdens die opleiding vertrok hij op Erasmus uitwisseling naar Lissabon, Portugal. Hij verloor er zijn hart aan de plaatselijke cultuur en levensstijl. In 2020 liep hij stage bij MakeOut Studio. Daar ontdekte hij zijn passie voor corporate branding. Hij scoort op het voetbalveld bij Racing Kiel tijdens het weekend. Supportert naast het veld, bij zijn favoriete voetbalclub Beerschot. En re-designt Afrikaanse of Midden-Oosterse muziek tot dansplaten. Vet! Staat hij binnenkort zelf op het programma van Dour Festival of Dekmantel?