Nieuwe CEO voor Touring

News / People

De Groep Touring heeft Bruno de Thibault aangesteld als CEO. Hij volgt Thierry Willemarck op, die deze verantwoordelijkheid gedurende 19 jaar heeft waargenomen.

Bruno de Thibault is bij Touring gestart in 2001 als marketing manager. Na 18 maanden wordt hij lid van het directiecomité en neemt nieuwe verantwoordelijkheden op zich, om uiteindelijk als COO benoemd te worden in 2009 en daarna algemeen directeur in 2013. Voorafgaandelijk aan zijn carrière bij Touring startte hij zijn loopbaan bij Reader’s Digest, vervolgens bij CB Direct, een dochtervennootschap van de Nederlandse verzekeringsmaatschappij Achmea, en daarna bij PricewaterhouseCoopers. de Thibault bezit een Master in Handels- en Financiële Wetenschappen. Hij heeft ook een driejarig Executive MBA in Marketing & Advertising en een Executive Program in management en filosofie behaald aan de Solvay Brussels School en een Executive Program in algemeen Management aan de HEC Parijs.

In samenwerking met de personeelsleden en de Raad van Bestuur zal hij zich focussen op de versterking van Touring als leidende mobiliteitsorganisatie in België, waarbij de drie volgende prioriteiten centraal staan: gebruik maken van de kracht van nieuwe technologie zodat iedereen die met Touring in contact komt een goede klantervaring ondervindt; het ontwikkelen van diensten en producten met als concept “mobiliteit als dienst” en die alle mogelijke verplaatsingsvormen combineren; en de referentie worden op vlak van de dienstverlening voor alle elektrische voertuigen. 

Thierry Willemarck wordt vicevoorzitter van de Koninklijke Belgische Touring Club en zal zijn mandaat als deputy mobility president for automobile mobility and tourism binnen de Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) blijven voortzetten.