Focus Advertising haalt alles uit De Zondag

Crea / Media / News

De Zondag(update) Voor vorige zondag naar de bakker ging lag er op de toonbank een compleet vernieuwde Zondag te wachten. Sinds zondag 17 maart steekt de zevende krant in een nieuw en fris kleedje. Met de vernieuwing wordt volop ingezet op nog meer en nog betere journalistiek, in woord en beeld. “Wij willen een krant maken waarvoor de smartphone op zondag even moet wijken. Een krant waarover je met elkaar praat aan tafel of tijdens de wandeling,” zegt Pascal Kerkhove, directeur van de krantenredactie bij Roularta. “Een krant die je inspireert om leuke dingen te doen of soms ook aanzet om lekker niets te doen. Een krant waarin het oog zich amuseert, het brein wordt geprikkeld en het hart sneller klopt.” 
Naast die keuze voor nog meer kwaliteitsvolle journalistiek in de bekende rubrieken Actua, Regio en Sport, is er ook een gloednieuwe katern Geniet. Daarin serveert De Zondag de wekelijkse prikkelende ontbijtbabbel met een bekende Vlaming en wandelt de krant met de lezer doorheen de laatste trends in mode, design, interieur of gezondheid. De redactie zoemt ook dieper in op wat je op televisie moet gezien hebben en inspireert de lezer om van de zondag een echte doe-dag te maken. Tot slot zijn er in het katern ook wekelijks prijzen te winnen. De Zondag is een uitgave van Roularta Media Group, wordt verdeeld op 688.000 exemplaren en is overal in Vlaanderen verkrijgbaar bij de bakker, slager en buurtwinkel.Focus Zondag
Focus Advertising bedacht een concept met de naam “Haal alles uit je zondag”, die de baseline “Want ’t is pas morgen maandag” meekreeg. Focus koos voor visuals met eenvoudige, speelse illustraties die tonen wat je allemaal met je zondag kan doen. De campagne verscheen vanaf 15 maart in Roularta’s eigen kranten en magazines zoals Knack, Flair en Libelle. Naast de printadvertenties zullen er ook radiospots te horen zijn op Radio 1, StuBru, Q-Music en Joe FM.
Credits Focus Advertising
Creative director: Karel Vanoverberghe
Art director: Diederik Dhaene
Account manager: Isabelle Feys
Illustraties: Diederik Dhaene