Nieuwe digital strategist voor Weber Shandwick

BenjaminFox

News

BenjaminFoxCommunicatie- en pr-bureau Weber Shandwick kondigt de benoeming aan van Benjamin Fox als digital strategist. Vanuit Brussel zal Fox werkzaam zijn in de teams Public Affairs, Corporate Communications en Consumer Marketing. Daarnaast zal hij een actieve rol spelen in het Benelux Digital-team, dat nu bestaat uit zeven ervaren leden die zich toeleggen op digital influencer engagement, content production en digital advertising.

De Britse Fox heeft al negen jaar ervaring met digitale communicatie en sociale media. Hij zal zich binnen Weber Shandwick Brussel bezig houden met het overzicht van de digitale en sociale mediastrategieën en het opzetten van programma's voor influencer engagement. Daarnaast wordt Fox verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van een getalenteerd team dat momenteel werkt voor een aantal indrukwekkende internationale klanten, waaronder FEVE (The European Container Glass Federation), waarvoor Weber Shandwick de Friends of Glass-campagne leidt die zich via verschillende kanalen richt op meerdere markten.

Fox was eerder head of social bij het toonaangevende Londense communicatiebureau Thirty Three, dat gespecialiseerd is in employer branding en deel uitmaakt van de Capita Resourcing Group. Hij heeft een ruime klantenervaring met merken als Deutsche Bank, Nestlé, BBC, Nokia en Shell.

Annick Boyen, CEO Weber Shandwick Brussel: "We zijn bijzonder blij om Benjamin te verwelkomen in ons bekroonde Digital-team. Zijn benoeming versterkt onze leiderspositie in de ontwikkeling van strategieën en geïntegreerde campagnes. Deze campagnes zijn sterk in het trekken van aandacht, het aanzetten tot actie en het stimuleren van betrokkenheid. Zo helpen we onze klanten om hun uitdagingen in dit specifieke gebied op te lossen. Benjamin is een enthousiaste expert in digitale en socialemediacommunicatie en zal een waardevolle partner zijn voor onze klanten en collega’s."