Nieuwe klanten werven met huis-aan-huispostkaart

Vertaalde artikels

Makro opende dit voorjaar een vernieuwde en uitgebreide kookafdeling (Cooking World) in de vestiging van Machelen. Men ondersteunde de lancering ervan met een lokale campagne (affichage, huis-aan-huismailing en de foldermailing). Bij de tweewekelijkse folder die op naam verspreid wordt, deed men een bijlage over Cooking World voor de klanten die de winkel in Machelen bezoeken. Om nieuwe en wat meer begoede klanten te werven, deed Makro via bpost een ongeadresseerde postkaartmailing in een oplage van 50.000. Men selecteerde straten in een straal van 20 kilometer rond Machelen en stemde die selectie af op de verdeelzones van bpost. Tijdens het lanceringsweekend deed Makro samen met BBDO een actie met een flyer in de vorm van een pan. De pan was voorzien van speciale inkt die verdween als de flyer op een warmhoudplaat in de winkel werd gelegd. Op die manier konden de Makro-klanten zien of en wat ze gewonnen hadden.