Nieuwe look voor De Zondag

Media / News

De Zondag 3 sep 2017Gisteren een bezoekje gebracht aan de warme bakker? Dan is dit oud nieuws voor u. Heel veel Vlamingen werden namelijk verrast bij die warme bakker. Ze maakten er kennis met de vernieuwde De Zondag. De populaire zondagskrant van Roularta kreeg een andere look, een nieuw katern én een nieuwe bekende columnist: Sven Ornelis. “Het blad blijft uiteraard gratis, maar we bieden onze lezer méér krant voor hetzelfde geld,” aldus algemeen directeur Luk Wynants.

Al sinds het jaar 2000 is De Zondag een vaste waarde bij het zondags ontbijt van veel Vlamingen - er zijn wekelijks ongeveer 1,6 miljoen lezers. Luk Wynants: “Volgend jaar wordt De Zondag 18 jaar. Het was tijd voor een volwassen make-over. De krant krijgt een eigentijdse look en een nieuw katern: #Zondag. De vaste ingrediënten blijven uiteraard behouden. Denk maar aan het politieke interview, de lokale agendatips, het sportkatern en de vele voordeel-aanbiedingen."

De verandering is geen revolutie maar een evolutie, verduidelijkt hoofdredacteur Bart Casteleyn: "We hebben de krant verder verfijnd, met het nieuwe katern #Zondag als opmerkelijkste wapenfeit. We focussen er op TV, entertainment, vrije tijd, reizen… en ander leuks waar de lezer tijd voor heeft op zondag. Opvallend is alvast de ontbijtbabbel, een uitgebreid interview met een BV aan de ontbijttafel, en Zondagse Kost, een rubriek waarin een lezer zijn favoriete zondagse recept prijs geeft.” Een andere opvallende extra is de column van Sven Ornelis. Het geheel moet de adverteerder blijven overtuigen om tegen een voordelige prijs awareness te bereiken bij actieve lezers die responderen.