Meer vrouwen in nieuw bestuur BAM

Communication / News

De BAM heeft zijn eerste verkozen bestuur! Op 3 september werd de nieuwe Raad van Bestuur van de Belgian Association of Marketing gekozen. Die bestaat uit twaalf leden en verwelkomt zowel nieuwe gezichten als directors uit het vorige bestuur. Dit zorgt voor continuïteit terwijl er toch nieuw bloed het team komt versterken. Het bestuur verwelkomt zeer gevarieerde en complementaire profielen, wat de wens van de vereniging was. De doelstelling van pariteit wordt met name (bijna) bereikt met vijf vrouwen en zeven mannen. Ter herinnering, de vorige Raad van Bestuur was samengesteld uit bestuurders van de drie stichtende verenigingen van BAM; STIMA, BDMA en IAB België. Het nieuwe team is dus de eerste die rechtstreeks door de leden wordt gekozen.

De twaalf bestuursleden zijn Hanan Challouki (Allyens), Annie Courbet (Brocom), Joke De Nul (Punchline), Alain Mayné (Hoet&Hoet), Kathleen Peeters (Deloitte Digital), Sylvie Quertainmont (Lactalis), Burt Riské (Trends Business Information/Roularta Media Group), Bart Swimberghe (Proximus), Alex Thoré (Buda Agency), Koen Van Impe (&KOO), Steven Verbruggen (AdSomeNoise) en Dominique Vercraeye (Chosen Group).

Deze twaalf leden zijn voor drie jaar verkozen en zullen de belangrijkste strategische lijnen van de vereniging voor de komende jaren bepalen. De Raad van Bestuur zal op 10 september samenkomen om zijn voorzitter, vice-voorzitter en schatbewaarder te kiezen.