'Welkom in de nieuwe wereld': met deze opmerkelijke slagzin zet het Belgische Eneco een nieuwe positionering in de markt. Het Amsterdamse bureau Dawn bedacht behalve de nieuwe slogan ook een campagne.
Volgens Eneco moet er snel werk gemaakt worden van een nieuwe wereld - een wereld waarin duurzaamheid centraal staat. “We willen niet blijven steken in de oude wereld van fossiele brandstoffen," verklaart Christophe Degrez, CEO van Eneco België."Resoluut kiezen we voor de weg van innovatie, van nieuwe businessmodellen die vertrekken vanuit de klant.”
Met de nieuwe positionering ‘Welkom in de nieuwe wereld.’ wil Eneco het publiek en al zijn stakeholders betrekken bij zijn visie om samen de energiemarkt te vernieuwen. Al vijf jaar noemt de onderneming ‘duurzame energie voor iedereen’ zijn missie. In een duurzame energiemarkt werkt het systeem totaal anders, want de klant speelt daarin de hoofdrol. De ontwikkelingen in de energietransitie gaan razendsnel. Eneco ontpopt zich daarom in hoog tempo tot energieregisseur. “Een klant kiest voortaan voor zonnepanelen, een elektrische wagen, een slimme thermostaat, een zonneboiler," gaat Christophe Degrez verder. "Hij participeert via een coöperatie in de productie van een windmolen. Maar hij verwacht wel dat iemand dat allemaal regelt. We evolueren naar een model waar we als regisseur van diensten bij u thuis energie helpen besparen. Klanten zullen dan hun energieleverancier betalen voor de besparingen die zij realiseren.”