Nieuwe slogan en nieuwe look-and-feel voor KW

Media / News

‘Thuis in West-Vlaanderen’ is de nieuwe slogan van De Krant van West-Vlaanderen (KW). De nieuwe baseline maakt deel uit van de rebranding waarmee KW zich verder wil profileren als hét mediamerk van West-Vlaanderen.

KW ontwikkelde zijn nieuwe visuele identiteit in samenwerking met het reclamebureau HartStikke. Er werd gekozen voor een frisser logo, een modern lettertype en een aangepast kleurenpalet: de vroegere huiskleur bordeauxrood maakt plaats voor een jonger rood. De nieuwe look-and-feel zet vooral een eenduidig merkbeeld neer: met de nieuwe uitstraling wil KW zich verder profileren als het West-Vlaamse nieuwsmerk bij uitstek, de koepel boven De Krant van West-Vlaanderen, de lokale kranten (De Weekbode Roeselare-Izegem-Tielt, KW Kortrijk-Menen-Waregem, De Zeewacht, Brugsch Handelsblad, Het Wekelijks Nieuws Westhoek-Westkust), KW.be en lifestylemagazine KW Weekend.

De Krant van West-Vlaanderen, de basis van KW, heeft een rijke geschiedenis, met wortels tot in de 19e eeuw. In 2020 werd de krant grondig vernieuwd. Sindsdien bestaat het KW-pakket uit een provinciale krant (met West-Vlaams nieuws), vijf lokale kranten (met nieuws uit de 64 gemeenten) en een West-Vlaams lifestylemagazine. Ook online groeide het merk dankzij de upgrade van de  nieuwssite die gemiddeld honderd berichten per dag brengt. Het nieuwe elan vroeg om een moderne, toegankelijke communicatie en aangepaste look-and-feel. Algemeen Directeur Stefaan Vermeersch: “We zijn erg 'preus' op deze rebranding. KW heeft de laatste jaren veel stappen gezet en is klaar voor de toekomst. Onze look past nu perfect bij ons product en onze slogan zegt wie, wat en waar wij zijn: thuis in West-Vlaanderen.”

Krant van West-Vlaanderen is een betalende, wekelijkse krant, bestaande uit 5 regionale edities. Met meer dan 377.018 lezers (CIM NRS 2018-2019, paper+digital) is dit weekblad het meest gelezen betaalde medium in de provincie. Alle segmenten van de bevolking en alle leeftijdsgroepen lezen de krant.


U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter...

U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...