Nieuwsblad en FamousGrey brengen geen klein nieuws

Crea / News

FamousGrey bedacht een nieuwe merkcampagne voor het regionale nieuws van het Nieuwsblad. Daarbij werd een nieuwe visuele wereld gecreëerd die op een speelse manier inspeelt op het sterke aanbod van de krant. Want voor het Nieuwsblad is regionieuws geen klein nieuws.

Met haar grootste netwerk aan lokale journalisten staat Nieuwsblad al jaren bekend als sterke regionale krant. De krant staat dicht bij haar lezers. En wil dat ook de komende jaren blijven doen. Daarom bedacht FamousGrey een nieuwe merkcampagne waarbij deze gedachte nog eens stevig in de verf wordt gezet.

In samenwerking met Volstok animatie studio werd de afgelopen weken hard gewerkt aan een nieuw visueel verhaal. Daarbij wordt het regionale aanbod van de krant naar voor geschoven met de lijn: Voor Nieuwsblad is regionieuws geen klein nieuws. De creatie omvat een reeks (online) video’s waarbij wereldnieuws het moet afleggen tegen nieuws van bij ons.

"Het voelt verfrissend aan om AI als tool in onze producties in te zetten. Niet enkel het designproces wordt flink wakker geschud, ook de creatieve gesprekken krijgen extra zuurstof. Heerlijk om de ervaring te combineren met avontuur!", zegt Johanna Keppens, managing director bij Volstok.

De animatiebeelden werden gecreëerd met de hulp van artificiële intelligentie en werden daarna tot leven gewekt door Volstok. Naast een televisiespot, online video’s, social media en bannering werd ook radio ingezet.

Credits

Client: Nieuwsblad
​Client contacts: Dries Vereecke, Liesbet Brigou

Agency: FamousGrey

Excecutive CD: Peter Ampe
​Creative Team: Kenn Van Lijsebeth, John Benois
​Copywriter: Kenn Van Lijsebeth
​Account Director: Marko Van Dyck
​Account Manager: Marie Van Den Einde

Head of Production: Myriam Maes
​Agency & Post-Producer: Birgit D’hont
​Animation & post-production company: Volstok
​Radio production: Mathieu Savenay for FamousGrey Productions
​Motion designer: Gilles Desplanque

PR: Famous Relations