Nieuwsblad en FamousGrey claimen een uitzonderlijk sportjaar

Crea / News

2024 kondigt zich aan als een fantastisch sportjaar met, naast de gebruikelijke evenementen, ook het EK voetbal, de Olympische en Paralympische Spelen. Maar de officiële start wordt uiteraard gegeven door het wielrennen, en daar wil het Nieuwsblad met de inmiddels gekende slogan “De koers is van Ons” de nadruk op leggen. 

Om de start van het nieuwe wielerseizoen in de verf te zetten, bedacht FamousGrey een opvallende campagne waarin het wielrennen vergeleken wordt met voetbal. Over hoe blessures bij de koers verzorgd worden ná de wedstrijd, hoe gelijkspel er niet bestaat of hoe een klasseflits er geen 10 seconden maar twee uur lang duurt. De boodschap: voor we supporteren voor de Rode Duivels deze zomer, roepen we voor Flandriens als Remco, Wout en Lotte. Want eerst is het aan ons.

De campagne bestaat uit TVC en Cinema en bijhorende printadvertenties waarvoor samengewerkt werd met wereldberoemd fotografenduo Ashley & Jered Gruber (www.gruberimages.com). Hun iconische koersbeelden werden tot leven gewekt met behulp van 3D-animatie en artificiële intelligentie door Volstok. Daarnaast loopt de campagne ook in radio en online media.

 

Credits:

Client: Nieuwsblad
​Client contacts: Dries Vereecke, Liesbet Brigou

Agency: FamousGrey

Executive Creative Director: Peter Ampe
​Creative Director: Antoinette Ribas
​Creative Team: Familie Leysen
​Account Director: Marko Van Dyck

Account Manager: Marie Van Den Einde

Head of Production FamousGrey: Myriam Maes
​Agency & Post-Producer FamousGrey: Birgit D’hont, Bram Busschots

Photographers: Ashley & Jared Gruber

Animation & motion design company: Volstok

Sound production: Mathieu Savenay & Eli Sundermann for FamousGrey Productions
​Post-production: Gilles Desplanque, Sven Vanhee

PR: Famous Relations