Nieuwsblad en FamousGrey weten waar een kleintje al groot genoeg is

Crea / News

’t Begint bij weten waar een kleintje al groot genoeg is. Geen onderwerp zo felbesproken als onze vaste frituuruitstap. Nergens ter wereld wordt er zo gefilosofeerd over de kwaliteiten van een goei frituur. Ook dit jaar gaat het Nieuwsblad op zoek naar de Beste frituur van Vlaanderen. Een titel waar menig frietkot een heel jaar naar toewerkt. FamousGrey bedacht een nieuwe campagne onder de merkgedachte: ’t Begint bij ons.

Naar jaarlijkse gewoonte organiseert het Nieuwsblad haar populaire wedstrijd: Beste frituur van Vlaanderen. Dit jaar wil de krant zich vooral richten op de echte frituurkenner. Want als fiere Belgen weten we als geen ander waar de frietjes nog écht handgesneden zijn. Of de stoofvleessaus uren heeft staan pruttelen. FamousGrey bedacht een campagne die inspeelt op onze gastronomische kennis. Naast enkele korte (digitale) video’s en printadvertenties werd ook ingezet op radio.

Stemmen kan vanaf maandag 12 september tot en met zondag 25 september. De Beste Frituur van Vlaanderen ontdek je zaterdag 1 oktober in de Nieuwsblad-app. Wie deelneemt kan een jaar lang gratis frieten winnen.

Credits

Client: Nieuwsblad

Client contacts: Kristof Saerens, Liesbet Brigou

Agency: FamousGrey

Excecutive CD: Peter Ampe

Creative Team: Kenn Van Lijsebeth, Toon Leysen, Johan van Oeckel

Copywriter: Kenn Van Lijsebeth

Account Director: Jef Leysen

Account Manager: Marie Van Den Einde, Kris Luyten

Head of Strategy: Dominique Poncin

Strategic Planner: Aze Van Coillie

Head of Production: Myriam Maes

Agency Producer: Birgit D’hont

Film Production Company: Les Mecs

Post-production sound: Mathieu Savenay for FamousGrey Productions

Soundstudio: FamousGrey Productions

Coach : Koen Van Deun

Post-Producer: Birgit D’hont, Sara De Grave

Motion designer: Sven Vanhee

DTP: Franco Scaramuzza