Nieuwsblad en FamousGrey weten waar het zal beginnen tijdens voorjaarsklassiekers

Crea / News

FamousGrey lanceerde op 13 februari de nieuwe koerscampagne voor Nieuwsblad. Daarbij ging het bureau op zoek naar de oorsprong van onze onvoorwaardelijke liefde voor de sport. Want die begint bij iedereen ergens anders: op een zucht van de coureurs, rond de familietafel of in de bittere kou. José De Cauwer vat het prachtig samen: “De koers, da’s Vlaanderen. Daar is iedereen jaloers op.”

De voorjaarsklassiekers staan voor de deur, en om de favoriete periode van elke koersliefhebber in te luiden, zet Nieuwsblad hun koers-salesaanbod nog eens in de kijker. Nieuwsblad geldt al jaren als koploper op het vlak van wielernieuws. Met hun krachtige credo ‘De Koers is van ons’ staan ze niet alleen dicht bij de renners, maar ook bij hun lezers. Voor deze nieuwe campagne wilde Nieuwsblad terugkeren naar de pure passie voor de sport. ​Want een Vlaming heeft wel wat over om de koers vanop de eerste rij te beleven.

FamousGrey ging daarbij op zoek naar de oorsprong van onze passie voor de koers.
​De campagne brengt heel herkenbaar in beeld hoe iedereen de koers vanop de eerste rij beleeft. Naast een reeks radiospots werd vooral ingezet op online en social video, TV-spot, een cinemaspot en printadvertenties. Deze campagne bouwt verder op de merkgedachte “’t Begint bij ons” van Nieuwsblad. ​De baseline weerspiegelt niet alleen hoe koers ons collectief in vervoeging brengt, maar benadrukt ook nog eens hoe Nieuwsblad dé nieuwsreferentie bij uitstek is als het gaat om koersnieuws. ​

 

Credits