Nigel Ooms creative director Oona

News / People

Nigel OomsEverybody loves a good story” is geen loze slogan bij Oona. “Content zit in het hart van wat we doen,” zegt CEO Werner De Smet. “We hebben altijd al geïnvesteerd in een sterke conten cel in België en Nederland. Dat geeft ons een unieke propositie, die we verder uitbouwen met een creative director.”
Storytelling is de voorbije jaren steeds belangrijker geworden. Dat verandert ook de rol van een PR-bureau. “Klanten betrekken ons steeds meer als strategische en creatieve partner in contentcreatie voor verschillende kanalen. Als content agency kunnen we goed inschatten met welke verhalen je de beste resultaten kunt behalen. De combinatie van diepgaande kennis van de publishing community en conceptuele competenties is uniek in de Benelux. Dat leidt tot oplossingen en resultaten die je niet snel elders zal vinden. We willen onze unieke propositie versterken met een creative director. Iemand die de nieuwe kanalen en publishers door en door kent en daardoor de perfecte content kan creëren.” Nigel Ooms is daar de geknipte man voor, meent Werner De Smet. “Een slimme kerel  – studeerde tegelijkertijd TEW en productontwikkeling – en een écht hybride profiel, zowel strategisch als creatief, met veel ervaring bij digitale en creatieve agency's. Hij is zowel technisch, analytisch als conceptueel sterk, een combinatie die je niet vaak vindt bij digital agency's.”
Nigel Ooms zal de bestaande content cel met grafische vormgevers, copywriters, creative producers en social media managers verder uitbouwen in de Benelux. Hij schreef digitale strategieën als strategisch planner bij Content Cowboys. Als creatief werd hij bij Oona verantwoordelijk voor eigen accounts en deed hij influencermarketing en PR-projecten. Bij TBWA werkte hij als digital creative op campagnes voor Delhaize, MINI en ENGIE en als PR creative voor klanten als KBC en Novartis. Nu keert hij terug naar Oona als creatief directeur. Hij zal er de bestaande portfolio creatief uitdiepen, nieuwe klanten aantrekken en de contentcreatie leiden.