Samen met Philip Cracco, de nieuwe aanvoerder van Rodania, merkte Nine o’clock somewhere de nood aan een rebelser horlogemerk. Met het oog op een nieuwe toekomst voor het horlogemerk, moest er tevens een manier gevonden worden om het traditionele van Rodania te verbinden met de nieuwe generatie. Met de nieuwe wind doorheen het merk wilde het reclamebureau niet enkel aan storytelling, maar ook aan storydoing doen. Doordat de waarden van Rodania al ijzersterk op zichzelf staan, besloot het bureau om een nieuw sub-merk te bouwen: Manfred+Cracco. Dat zal voortaan het horlogemerk worden voor de niet-luxe, maar bewuste consument. Inspiratie haalde het bureau bij Manfred Aebi, de rebelse marketeer die de verantwoordelijkheid op Rodania nam in 1951 en het merk naar haar grote succes stuurde, samen met de waarden van Philip Cracco: het sterk geloven in young talents.
Nine o’clock somewhere creëerde een brandbook, een nieuw logo en huisstijl, al het POS-materiaal, de packaging, de website en een webshop en een volledige digitale campagne.
Credits:
Client: Rodania
Brand manager Manfred+Cracco: Marjon Lepage
Agency: nine o’clock somewhere
Client Service Director: Barbele Walraet
Project manager: Melissa Janssen
Strategist: Jesse Donkor
Art Director: Nancy Vanoppen
Development: Matthias Vanvlerken
Content Marketeer bij Cohezio
Cohezio vzw, is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op […]
Senior Strategic Planner bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Account Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]