Nine o’clock somewhere maakt Rodania een tikkeltje rebelser

Rodania

Crea / News

Rodania
Samen met Philip Cracco, de nieuwe aanvoerder van Rodania, merkte Nine o’clock somewhere de nood aan een rebelser horlogemerk. Met het oog op een nieuwe toekomst voor het horlogemerk, moest er tevens een manier gevonden worden om het traditionele van Rodania te verbinden met de nieuwe generatie. Met de nieuwe wind doorheen het merk wilde het reclamebureau niet enkel aan storytelling, maar ook aan storydoing doen. Doordat de waarden van Rodania al ijzersterk op zichzelf staan, besloot het bureau om een nieuw sub-merk te bouwen: Manfred+Cracco. Dat zal voortaan het horlogemerk worden voor de niet-luxe, maar bewuste consument. Inspiratie haalde het bureau bij Manfred Aebi, de rebelse marketeer die de verantwoordelijkheid op Rodania nam in 1951 en het merk naar haar grote succes stuurde, samen met de waarden van Philip Cracco: het sterk geloven in young talents.
Nine o’clock somewhere creëerde een brandbook, een nieuw logo en huisstijl, al het POS-materiaal, de packaging, de website en een webshop en een volledige digitale campagne.
Credits:
Client: Rodania
Brand manager Manfred+Cracco: Marjon Lepage
Agency: nine o’clock somewhere
Client Service Director: Barbele Walraet
Project manager: Melissa Janssen
Strategist: Jesse Donkor
Art Director: Nancy Vanoppen
Development: Matthias Vanvlerken