Nissan en TBWA duwen verkeersproblemen van de baan
Nissan slaat met de slogan ‘Defy Ordinary’ een nieuwe weg in. Het is een positionering die toont dat Nissan graag buiten de lijntjes kleurt en de rest niet zomaar volgt, maar liever van de gebaande paden afgaat. En dat laatste mag je gerust letterlijk nemen.
Want voor de lancering van de nieuwe Nissan Qashqai sloegen Nissan en TBWA Belgium de handen in elkaar. De Qashqai, de auto die de grenzen van de stad verlegt, verdient natuurlijk een campagne die zelf de conventies van de auto-industrie ver achter zich laat.
“De lancering van de nieuwe slogan ‘Defy Ordinary’ luidt een nieuw tijdperk in voor Nissan. De nieuwe Nissan Qashqai, met zijn innovatieve oplossingen voor stedelijke mobiliteit, belichaamt deze filosofie perfect en markeert een belangrijke mijlpaal voor onze markt,” zegt Jérôme Saigot, managing director van Nissan Benelux.
TBWA Belgium creëerde daarom vanuit ‘Defy Ordinary’ twee social video’s: een voor ons en een voor onze Noorderburen. In de Belgische video zien we hoe de Nissan Qashqai In Antwerpen-Centraal komaf maakt met parkeerfrustraties. In Amsterdam vond de auto dan weer een unieke oplossing voor het fileprobleem.
“Voor deze nieuwe lancering wilden we de conventies achter ons laten, met een innovatieve 360°-campagne, geavanceerde CGI en gigantische billboards naast de traditionele formaten. Deze campagne toont perfect hoe we grenzen willen verleggen en onze klanten een ongekende visuele en emotionele ervaring bieden. De nieuwe Nissan Qashqai is niet zomaar een wagen, maar een uitnodiging om nieuwe mogelijkheden te verkennen,” legt Lucía Chávez Paz, head of brand Benelux, uit.
Steven Janssens, creatief directeur bij TBWA Belgium, vult aan: “Nissans 'Defy Ordinary'-slogan biedt ons nog meer kansen om op zoek te gaan naar ideeën die de grenzen van creativiteit verleggen.”
De nieuwe Nissan Qashqai is vanaf nu verkrijgbaar bij je Nissan dealer. Maar opgelet: don’t try this at home. Of op straat. Of euh, waar dan ook.
Credits:
NISSAN BENELUX
Jérôme Saigot
Rémy Le Gall
Lucia Chávez Paz
Vanessa Vervloet
Creative Team
Creative Director: Steven Janssens
Creative Concept - Content Director: Niels Verhaert
Copywriters: Wilfrid Morin, Tiffany Van Den Abeele, Luca Garcia
Art Director: Philip De Cock
Account Team
Client Services Director: Ophélie Vanhagendoren
Account Director: Asma Afailal, Hien Molly Vu Duc
Strategy
Digital Strategy Lead: Mathia Delobelle
Senior Connection Strategist: Jolien Van Heyste
Production
Agency producer: Cindy De Mooter / Shana Duprez
Production company: Wenneker
Producer: Jonas Poeckens / Lennart Deen
Post-production
Post-production company: Make
3D: Volstok (Kimsy Kerckhove)
Post-producer: Lauranne van der Heyden - Lore Demesmaeker – Greet Van Thillo
Offline/Online Editor: Xavier Pouleur /Liesbeth Smets
Grading: Xavier Pouleur
Sound Engineer: Nicolas Van Ruysvelt