NMBS en FamousGrey halveren treinstations
NMBS en FamousGrey promoten het weekendbiljet. Tijdens het weekend en de verlengde weekends trein je daarmee 50% goedkoper dan met een weekbiljet. Een concreet aanbod waar FamousGrey een ludieke campagne aan koppelde. Naar analogie met de prijs halveerden ze de namen van treinstations.
In radiospots, banners en affiches neemt FamousGrey de 50% korting nogal letterlijk. Eigenlijk betaal je als reiziger maar de helft van de bestemming en neemt NMBS de andere helft voor zijn rekening, dachten ze bij het agentschap. Zo betaal je als reiziger bijvoorbeeld voor ‘Oost’ en NMBS voor ‘ende’. In de banners en affiches worden de herkenbare plaatsnaamborden symbolisch gehalveerd. En in de radiospots zorgen de halve bestemmingen voor halve grappen. De bestemmingen die aan bod komen in de campagne zijn Oostende, Brugge, Waregem, Antwerpen, Charleroi, Neuf-Château en Waterloo. Maar de weekendkorting geldt voor alle Belgische stations. De campagne start op 24 april en loopt tot het einde van de zomer.
Credits:
Client: NMBS
Client contacts: Bart De Groote, Sabine Jonckheere, Jean-Pierre Havelange, Régine Deliège
Agency: FamousGrey
Executive CD: Peter Ampe
Creative Team: Geert De Rocker – Tom Berth – Catheline Leroy
Copywriter FR : Olivier Roland, Hugues Van Den Steen
Copywriter NL : Eva De Jonckheere
Brand Leader: Vincent Vandam
Business Director: Naike Van Hulle
PR Manager : Liedewij Verbiest
Production: FamousGrey Productions
Production Director: Emily Rammant
Producer: Tina De Pauw
Sound engineer: Eli Sundermann