Iedereen Plantrekker, het online platform van Ads & Data dat tijdens corona de troeven van een staycation uitlichtte, deed enthousiastelingen vorige zomer op de trein springen om eropuit te trekken in eigen land. En ook dit jaar wil Ads & Data het bij de mensen doen kriebelen om op verkenning te gaan met de trein. Dat doet het deze keer via het nieuwe vrijetijdsplatform GA, waarop het onder andere de geneugten van ons belgenlandje aan de man brengt, en het tegelijkertijd de voordelen van NMBS’ Duo Tickets in de spotlight plaatst.
De mooiste momenten beleef je met twee
Met de campagne ‘De mooiste momenten beleef je met twee’ als startpunt vond Ads & Data tal van matches binnen zijn media. Zo werden er miniprogramma’s gecreëerd met Bartel Van Riet, Tatyana Beloy en Slongs Dievanongs, waarin de bekende Vlamingen door een onbekende plus one meegenomen worden op ontdekkingsreis in eigen land. En dat voor de prijs van één!
Die video’s worden ingezet op de Play-zenders en op het GA-platform geïntegreerd in native artikels die aangevuld worden met nog meer onbekende parels die je met de treint kunt opsnorren. Vanuit het platform – dat trouwens geherbergd wordt onder de vertrouwde Mediahuis-nieuwssites nieuwsblad.be, standaard.be, gva.be en hbvl.be – genereert Ads & Data traffic richting de website van NMBS, waar je nog tot 31 augustus makkelijk Duo Tickets kunt bestellen.
De mediamix wordt verder uitgebreid met een wervende televisiespot en online afgeleiden die uitgestrooid worden de Mediahuis-nieuwstitels om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen van deze ticket deal. Een sterke crossmediale campagne waarmee Ads & Data de mensen bereikt aan de hand van verschillende touchpoints. Je zou voor minder zin krijgen om op de trein te hoppen!