No drips, no drops met MassiveMusic en TBWA Düsseldorf

Crea / News

Creatief muziekbureau MassiveMusic en TBWA Düsseldorf hebben de handen ineengeslagen voor de productlancering van got2b, een merk van Henkel Beauty Care. De aanleiding? Het merk got2b van Henkel Beauty Care lanceert een haarkleuring in gelvorm. Het product speelt in op de huidige tijd, waarin mensen thuiszitten en ineens zelf hun uitgroei moeten bijwerken, met het risico de badkamer, meubels en kleding te ruïneren. Het voordeel van dit product: no drips, no drops.

Klinkt dat niet als de eerste zin van een catchy refrein dat het merk en de huidige hiphopcultuur aan elkaar zou kunnen verbinden? Juist. Daarom kozen de creatieve bureaus ervoor om muziek als uitgangspunt voor de campagne te gebruiken. Muziek van een opkomende artiest, die bij het karakter van het merk past. MassiveMusic zette zijn netwerk en kennis van generatie Z in om een op maat gemaakte track te ontwikkelen voor het merk. Daarbij werkte het creatieve muziekbureau samen met legendes uit de muziekindustrie, onder wie de Duitse regisseur Kai Kurve, die bekend staat om zijn baanbrekende muziekclips, de opkomende vrouwelijke artiest Trippie C en Vibekingz, een Duits collectief van hiphopproducers en dj’s. Het resultaat? Een digitale campagne die laat zien waar de producten voor staan en waarin de mix van got2b’s speelsheid en zelfverzekerdheid naar voren komt. De campagne bevat niet alleen een boodschap van individualiteit en zelfvertrouwen, maar geeft de nieuwe generatie ook een nummer waarop ze zich met hun ‘wilde haren’ kunnen uitleven.

Liefhebbers kunnen No Dripping streamen op Spotify, en daarmee Trippie C steunen – een opkomende artiest die zo’n veelzijdige muziekstijl heeft dat ze moeilijk in een hokje te plaatsen is. Haar sound wordt gekenmerkt door dark 808, provocerende teksten en Spaanse invloeden. Er is ook een TikTok-challenge waarbij fans zichzelf kunnen filmen terwijl ze het bijbehorende dansje uitvoeren.