No Milk Today bij Bowling Brands
Lactose-intolerantie is de meest voorkomende intolerantie wereldwijd. Met in België bijna 1 op 5 personen, is de kans groot dat jij of iemand in je omgeving niet meer zorgeloos kan genieten van een lekker dessertje, of simpelweg een koekje. Tijd dat hier verandering in komt, dacht Joke Van Der Heyden, die zelf lactose-intolerant is. Ze stopte met haar job als marketing manager Craft Brands bij Alken-Maes, begon duchtig lactosevrije koekjes te bakken en vroeg aan Bowling Brands om strategisch mee na te denken. Ze kende het werk van Bowling Brands goed, aangezien het bureau voor Alken-Maes het biermerk Mort Subite nieuw leven had ingeblazen.
Milk-free, but magically yummy
Bowling Brands vertrok vanuit de insight dat het ongelofelijk is dat je zo’n lekkere koekjes kan maken zonder melk. ‘Magisch’ werd daarom de kern van het merk. Dit werd vertaald in een magische kleurrijke wereld voor de verpakking en de visuele identiteit van het merk.
Intolerantie is niet om mee te lachen. Lactosevrije koekjes daarentegen ontzorgt en dit mag gepaard gaan met wat humor en plezier. Omdat melk een basis-ingrediënt is van koekjes, maakt de verpakking een speelse knipoog naar de afwezigheid van deze witte vloeistof. Zo lijkt de verpakking op een melk-brik. Bovendien staat op de zijkant, net zoals vroeger op melkverpakking, een ‘missing person’ aankondiging. Nu is het de overbodige melkkoe die magisch is verdwenen en eindelijk kan genieten van haar leven.
Lactosevrije zomer
Ook in de naming wordt het magische aspect meegenomen. De lancering bestaat uit drie smaken: abracadabra chocola, hocus cocus, sim sala raisin. De koekjes zijn nu al te koop op de webshop. Vanaf de zomer zal No Milk Today in de winkels te vinden zijn.
Credits:
Adverteerder: No Milk Today
Contactpersoon: Joke Van Der Heyden
Bureau: Bowling Brands
Creative director: Christophe Ghewy
Strategie: Gwenn Nevelsteen
Design: Lucia Biancalana
Project manager: Lies De Vos