Joepie kiest vanaf 2016 resoluut voor een digital first-aanpak, zo melden de websites van De Persgroep, ook de uitgever van het jongerenmagazine. Op die manier wil het jongerenmerk beter inspelen op de behoeftes en het mediagebruik van zijn doelgroep. "Wat betreft print verdwijnt de vaste maandblad-frequentie. In de plaats daarvan verschijnt minstens vier keer per jaar een gedrukte creatieve special rond de vier key-domeinen van Joepie: Mode, Beauty, Body, Relatie. Dit om jongeren op een verrassende en creatieve manier door papier te laten inspireren op momenten die voor hen relevant zijn," zo luidt het.
Joepie, dat werd opgericht in 1973, zet dus voortaan in op digitaal én mobiel met de site, app en via social media. Het papieren magazine, dat van 1973 in grote lijnen evolueerde van muziektijdschrift voor (hoofdzakelijk mannelijke) tieners naar lifestylemagazine voor meisjes, wordt veeleer een bookazine dat deel uitmaakt van het nieuwe universum van het jongerenmerk.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]