“Normaal is vervelend”: een gesprek met Laura Visco

News / People

The World’s Most Awarded Creative Directors #1: Laura Visco! De Argentijnse Laura Visco, deputy executive creative director 72andSunny Amsterdam, creëerde het verbazingwekkende 'Is It Ok for Guys?', een campagne over 'giftige mannelijkheid' voor Axe global stoomde daarmee door naar AdAge's Creative Director of the Year Finalists 2018. Zes en een halve vraag, door Nils Adriaans & Gijs de Swarte.

1. Wat was uw grootste angst toen u in deze sector begon?

Laura Visco:'Mijn grootste angst was om niet elke dag met ideeën te kunnen komen. Dat is in zekere zin een redelijke angst om te hebben. Ik heb het gevoel dat we het ‘altijd aanwezig- aspect van creatief zijn soms als vanzelfsprekend beschouwen. Dus mijn grootste vraag was: ‘Zal ik iets doen dat "normaler" aanvoelt en dat me in staat zal stellen om een meer gewoon leven te leiden?’ Maar toen dacht ik dat, nou ja, normaal is saai. Later kwam ik erachter dat je letterlijk overal en altijd met een idee kunt komen.”

2. Kunt u uw belangrijkste breekpunt in uw loopbaan beschrijven?

“De Axe-campagne Is het goed voor jongens?Onze taak was om te herdefiniëren wat het betekent om vandaag de dag een jonge man te zijn, en een andere kijk op mannelijkheid te hebben. Er was een voor en een na in mijn carrière – en mijn leven, op een bepaalde manier. Het was de eerste keer ooit dat ik me echt kon uitdrukken door het werk dat ik de wereld in stuurde. Verantwoordelijk zijn voor de enorme verschuiving die dit merk maakte, was een droom die is uitgekomen. Als vrouwelijke creatief worstelde ik veel met het oude machowerk voor Axe.”

Lees het volledige interview in PUB Magazine.