Norvell Jefferson boekt succes in New York
Op The New York Festivals, een Internationaal evenement waarbij de beste TV & Films worden verkozen door een vakjury, is het Nederlandse/Belgische bureau Norvell Jefferson stevig in de prijzen gevallen. Maar liefst 6 World Medals werden door de vakjury in de International TV & Film Awards Competition toegekend, verdeeld over drie producties.
“VIVENDI”: 2x Gold & 1x Silver
Deze productie kwam tot stand in in opdracht van Associated Weavers (AW), een toonaangevend bedrijf in de tapijtverwerkende sector in Europa. Ook dit jaar lag er een uitdaging om de mensen weer te laten verbazen met de lancering van het nieuwe merk Vivendi. Het resultaat was een commerciële kwaliteitsfilm over een bijzondere gezinssituatie dat zich ontwikkeld naar een verrassend spectaculair einde. De korte film werd bekroond in niet minder dan 3 categorieën: goud voor Cinematography én Production Design/Art Direction. De derde Award, zilver, voor het doel van de film: Sales.
“DOMOTEX BLACK BOXES”: 1 Zilver & 1 Brons
Elk jaar in januari komt de internationale wereld van tapijt-handel en fabrikanten samen op de DOMOTEX-beurs in Hannover (D). Hoe blijf je de concurrentie een stap voor? Een interessante vraag die deze keer aan Norvell Jefferson werd gesteld. Het uitgebreide antwoord bestond uit 4 Black Box Experiences gecreëerd als invulling van de beursstand van Associated Weavers. Bezoekers werden ondergedompeld in verschillende werelden vol verrassingen, gebruikmakend van high-end film en fotografie, audio en grafische elementen. Als follow-up om dit alles ook na dit event te kunnen doorzetten zijn alle blackboxes gefilmd in Virtual Reality.Deze belevingsconcepten zijn nu beloond met 2 medailles; een in de categorie Innovation en de andere in de categorie Business Theatre.
“DAIRY ENTELIGEN”: 1x Silver
In de categorie Cinematography is de Vision Film Dairy Enteligen geëerd met een Zilveren medaille. Opdrachtgever Cargill Animal Nutrition had een oplossing nodig voor het lanceren van hun big data-landbouwplatform, om de mogelijkheden en uitdagingen van het digitale tijdperk te tonen aan hun doelgroep: melkveehouders. Norvell Jefferson kwam met het idee om de data doormiddel van geanimeerde projectie in de film te visualiseren; letterlijk de digitale wereld te verbinden met de wereld van deze ondernemers. Door het gebruik van high-end projectoren werd een interactief beeld gecreëerd dat de boodschap slim wist over te brengen en tevens visueel indruk maakte.
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]