Nostalgie in het kwadraat

Media / News

Kim Beyns & Tom Klerkx (© Luc Hilderson)

Kim Beyns & Tom Klerkx (© Luc Hilderson)

Verwar Nostalgie en Nostalgie niet: de ene radiozender is actief in Vlaanderen en de andere in Franstalig België. En waar in het zuiden van het land Nostalgie marktleider is, is Nostalgie in het noorden een ambitieuze challenger. PUB sprak met Kim Beyns (COO NGroup) en Tom Klerkx (managing director Radio bij Mediahuis en SBS Belgium).

De aanleiding voor dit gesprek was Best Tof Belgium. Luisteraars konden van 21 juni tot 20 juli stemmen op hun favoriete Belgische plaat. Het muzikale resultaat hoorden we op de nationale feestdag, 21 juli. In een tweetalige uitzending simultaan op Nostalgie Vlaanderen én Nostalgie Wallonië, gepresenteerd door Evy Gruyaert en Jean-Marie De Bol. ’s Avonds was iedereen welkom op de Grote Zavel in Brussel, om uit volle borst mee te zingen met de absolute nummer 1 van de Belgen, ‘Formidable’ van Stromae.

Hoe zit dat eigenlijk met die twee Nostalgies? In het zuiden exploiteert NGroup de radiozenders NRJ en Nostalgie. NRJ is voor 100% in handen van de internationale NRJ-groep, Nostalgie is voor 50% eigendom van Mediahuis en voor 50% van de NRJ-groep. In Vlaanderen is Nostalgie voor 75% in handen van Mediahuis en voor 25% van NGroup. NRJ in Vlaanderen is voor 50% in handen van Mediahuis en voor 50% van SBS Belgium. In Vlaanderen werken Nostalgie en NRJ met een licentie.

Lees het volledige interview met Kim Beyns en Tom Klerkx in PUB Magazine.