NPO Gemist schakelt SpotX in

NPO Ster

Media / News

NPO SterSter is een pilot gestart met video-inventory management platform SpotX. De samenwerking maakt het voor adverteerders en mediabureaus mogelijk om, via de technologie en programmatic infrastructuur van SpotX, video-impressies in te kopen bij NPO Gemist. Dit is de Nederlandse tegenhanger van Ooit Gemist bij de VRT, waar je tegen betaling topreeksen van vroeger kan bekijken.

SpotX faciliteert de programmatic verkoop van video-inventory aan adverteerders en mediabureaus. Zo zorgen zij ervoor dat deze content op het juiste moment, het juiste publiek bereikt en dat op een zo efficiënt en transparant mogelijke manier. Met de geautomatiseerde verkoop van video-advertenties in real time, wordt zowel het publiek als de adverteerder bediend. Ster exploiteert reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en de websites van de Nederlandse publieke omroep. "Ster wil de dominante positie die NPO naast tv en radio ook digitaal heeft, beter verzilveren. Het is een logische stap om nu met programmatic advertising te starten. Het proces van real time bidding zorgt ervoor dat wij voor onze adverteerders het hart van de doelgroep kunnen bereiken met relevante reclame van hoge kwaliteit. We zijn benieuwd naar de mogelijkheden en ondersteuning die SpotX als programmatic-videospecialist in deze pilot, hierin te bieden heeft," zegt Frank Volmer, directeur van Ster.

Elwin Gastelaars, managing director bij SpotX Benelux en Nordics, deelt de visie van Volmer:
"Ster streeft naar een programmatic toekomst waarin de kijker centraal staat. Ik ben trots dat SpotX de schakel is tussen nu en die toekomst. Door middel van onze samenwerking en ons platform is Ster klaar om op elk tijdstip en over de verschillende mediadragers advertenties aan te bieden, aangepast aan de kijker. Ik hoop dat na de succesvolle pilotfase de overige merken van de NPO, zoals NOS, BVN en DWDD op mobile web, In-App en connected TV op de korte termijn zullen volgen."