NWSBLD EN FMSGRY VRKLNN JE RSCO OP DMNTIE

Crea / News

Met een nieuwe campagne van FamousGrey wil de krant het Nieuwsblad het bewustzijn van de Vlaming vergroten over het belang van een fit brein in het verminderen van je risico op dementie.

Sinds vorig jaar is gezondheid, naast sport- en politiek nieuws één van de drie kernpijlers van het Nieuwsblad. Sindsdien versterkt de krant redactioneel en aan de hand van campagnes haar imago als vertrouwde bron van informatie voor een gezonder en evenwichtiger leven. ​ Na een zeer geslaagde start rond het thema reanimatie & levensreddend handelen vorig jaar, werd als eerste thema voor 2024 gekozen voor dementie & hersenfitheid.

In samenwerking met de Universiteit Antwerpen en de VUB ontwikkelde het Nieuwsblad een test waarmee lezers kunnen evalueren hoe hun gedrag in het dagelijkse leven hun risico op dementie beïnvloedt. De campagne benadrukt dat het actief onderhouden van een gezond brein cruciaal is voor het behoud van mentale scherpte, en het verminderen van het risico op neurologische aandoeningen.

"Één van de belangrijkste boodschappen van deze campagne is dat individuele levensstijlkeuzes een enorme invloed hebben op de gezondheid van onze hersenen", aldus Dries Verreecke, Marketing Director Mediahuis België. "Door eenvoudige maar effectieve stappen te nemen, zoals het dragen van oordoppen op lawaaierige plaatsen, het onderhouden van sociaal contact, of het aanleren van nieuwe vaardigheden en talen, kunnen mensen hun hersenen fit houden en het risico op dementie en andere neurologische aandoeningen verminderen."

Hoe beter het belang van een fit brein te benadrukken dan met een campagne die lezers/luisteraars uitdaagt hun denkvermogen te benutten. In zowel de radiospot als de print- & online uitwerkingen van de campagne wordt gewerkt met de boodschap die op zichzelf al het risico op dementie verkleint. Door klinkers weg te laten, woorden van plaats te veranderen of in online videos woorden razendsnel te tonen houden we het brein van onze lezers fit en sporen we hen aan hun eigen risico op dementie te onderzoeken.

De campagne start op 11 maart en loopt op radio, print, online & OOH. ​

Story image

 
Story image

 

 

CREDITS

Client: Nieuwsblad
​Client contacts: Dries Vereecke, Robbe Hemeleers, Lise Smout

Agency: FamousGrey
​Executive Creative Director: Peter Ampe
​Creative Director: Antoinette Ribas
​Creative Team: Familie Leysen
​Copywriter: Koen Van Deun
​Account Director: Marko Van Dyck
​Account Manager: Marie Van Den Einde

Head of Production FamousGrey: Myriam Maes
​Agency & Post-Producer FamousGrey: Birgit D’hont
​Sound production: Mathieu Grillo & Mathieu Savenay for FamousGrey Productions

PR: Famous Relations