Ocean Consulting zet de zeilen bij

Communication / News / Research

ocean consultingDrie experts van verschillende marcom achtergronden hebben besloten om hun krachten en expertise te bundelen om een nieuw consultingbureau te lanceren. Deze nieuwe entiteit te Silversquare, Brussel, is van plan de communicatieverantwoordelijken van alle sectoren te begeleiden en te coachen. Het team streeft, via een exclusieve methodologie, via seniorship en via innovatieve tools, naar ondersteuning, coaching en begeleiding van zijn klanten op een duurzame manier. Dit op het vlak van hun positionering, media-zichtbaarheid en reputatiemanagement.

Aan boord van Ocean Consulting zijn er drie experts: Frédéric Watelet, Pierre-Loïc Nihoul en Thibaut De Norre. Frederic Watelet was voornamelijk actief binnen mediabureaus (Mediabrands, Havas, GroupM,...). Hij is momenteel consultant voor verschillende bedrijven. « De evolutie van communicatie kent een ongekende periode: de "juniorisatie" van de markt gecombineerd met een groeiende technologische complexiteit (om nog maar te zwijgen van de versnippering van de métiers) maakt van het begrip en de globale expertise van het marketingproces een echte challenge. Wij zijn er om te faciliteren en onze klanten op een objectieve en agnostische manier te begeleiden. In die zin is de alchemie en complementariteit van onze persoonlijkheden/expertises magisch. »

logo_ocean_consultingNa een paar jaar in de marketing research heeft Pierre-Loïc Nihoul een sterke ervaring op vlak van PR opgebouwd. Al bijna tien jaar beheert hij tal van pan-Europese communicatieprogramma's. Is hij actief lid van vele communicatienetwerken en –verenigingen. Daarnaast is hij gepassioneerd door Europese instellingen en lobbyen. « De expertise van Ocean Consulting reikt veel verder dan het marcom-universum; we hebben ook te maken met PR, advocacy & lobbystrategieën voor publieke organisaties, partijen en politieke figuren. De nabijheid van de bestaande teams, intellectuele flexibiliteit en zelfbeheersing in het besluitvormingsproces neemt toe met de snelheid van informatie, externe adviseurs kunnen aan deze vraag voldoen. »

Thibaut De Norre is al meer dan 25 jaar een media-expert. Hij heeft methodologieën en indicatoren ontwikkeld om de reputatie van merken in hun redactionele en thematische omgeving te meten. Hij is een referentie op het gebied van earned media. « Naast de knipoog naar de zogenaamde 'rode' en 'blauwe oceaan'-strategie, willen we onze merkklanten op een volledig onafhankelijke manier van dienst zijn. Wij zijn "vakmannen 2.0", gepassioneerd door strategie, nieuwe media en media-metingen. De uitdaging van vandaag voor merken is om hun positionering en reputatie te optimaliseren. De analyse en interpretatie van alle media- en consumentengegevens met betrekking tot het merk zorgen voor een geïntegreerde benadering van de marketingstrategie. »

PUB logoOcean Consulting is reclamebureau een mediabureau, maar eerder een vereniging van beroepen die onafhankelijk of beter in complementariteit en op verzoek kan opereren. Dit "collectief" kan onder meer de volgende diensten omvatten: strategie van middelen, media visibiliteit audits (POES), coaching, mentoring en training, PR-acties (seminars,...) en het meten van reputatie. PUB is bovendien partner van dit nieuwe consultingbureau.