Oekraïne 12-12 klinkt unisono dankzij Brandy

Crea / News

VRT, DPG Media, SBS en Mediahuis slaan vandaag de handen in elkaar voor de slachtoffers van de inval in Oekraïne. Samen lanceren ze de actie Oekraïne 12-12 op 3 televisiezenders en 6 nationale radiostations. Het branding bureau Brandy realiseerde de sonic branding.

Via Radio 2, MNM, Studio Brussel, Nostalgie, Qmusic en Joe wordt 14u lang live radio gemaakt die in het teken staat van hulp voor de slachtoffers in Oekraïne. ’s Avonds is er een tv-show die wordt uitgezonden op één, VTM en Play4.

Bart De Raes, die de sonic branding voor het project coördineert, ging hiervoor aan tafel bij Brandy. “Een benefietactie op zes radiozenders tegelijk, hoe klinkt dat? Met die vraag zijn we samen met Brandy aan de slag gegaan. We willen het ernstig genoeg houden, gezien het onderwerp, maar de aard en de tone-of-voice van de zenders vragen toch een zekere lichtheid, een zekere smile. Geen evidente oefening, maar het resultaat mag absoluut gehoord worden,” zegt Bart De Raes.

Brandy ontwikkelde een herkenbaar muzikaal thema en integreerde dat in tracks van de internationale KickUp-jingleserie. Als voice overs werden Anne Paulissen en Wouter Landuyt gecast.