Het gemak van online shoppen heeft veel winkelcentra veranderd in halve spooksteden. Met de nieuwe marketingapplicatie OF-Cityplan België gaat een groep Belgische ondernemers de strijd aan met deze leegstand. Die moet het shoppen naar lokale producten en diensten net zo gemakkelijk maken als mensen online gewend zijn. « Dit is een initiatief om de uitholling van de lokale economie tegen te gaan, » vertelt Theo Vandevoort, één van de initiatiefnemers van OF-Cityplan België. « Deze oplossing maakt winkeliers zichtbaarder, verbetert hun communicatie en vergroot hun kennis van de lokale klandizie. Bovendien profiteren consumenten van aanbiedingen die aansluiten bij hun voorkeuren. » De aanbiedingen gelden alleen in de winkel, waardoor de consument wordt aangemoedigd de winkel te bezoeken in plaats van online te kopen. Zo profiteert hij van een unieke korting of aanbieding en wordt de winkelier met het bezoek een extra verkoopkans geboden.
Enkele winkeliers in België zijn al meteen enthousiast. Modezaak Blush Company uit Genk deed mee aan de pilot van OF-Cityplan België en zag in die periode geïnteresseerde klanten zich abonneren op haar communicatiekanaal. Na enkele succesvolle pilots is het nu de beurt aan de rest van België.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]