OF-Cityplan België boost lokale economie

Het gemak van online shoppen heeft veel winkelcentra veranderd in halve spooksteden. Met de nieuwe marketingapplicatie OF-Cityplan België gaat een groep Belgische ondernemers de strijd aan met deze leegstand. Die moet het shoppen naar lokale producten en diensten net zo gemakkelijk maken als mensen online gewend zijn. « Dit is een initiatief om de uitholling van de lokale economie tegen te gaan, » vertelt Theo Vandevoort, één van de initiatiefnemers van OF-Cityplan België. « Deze oplossing maakt winkeliers zichtbaarder, verbetert hun communicatie en vergroot hun kennis van de lokale klandizie. Bovendien profiteren consumenten van aanbiedingen die aansluiten bij hun voorkeuren. » De aanbiedingen gelden alleen in de winkel, waardoor de consument wordt aangemoedigd de winkel te bezoeken in plaats van online te kopen. Zo profiteert hij van een unieke korting of aanbieding en wordt de winkelier met het bezoek een extra verkoopkans geboden.
Enkele winkeliers in België zijn al meteen enthousiast. Modezaak Blush Company uit Genk deed mee aan de pilot van OF-Cityplan België en zag in die periode geïnteresseerde klanten zich abonneren op haar communicatiekanaal. Na enkele succesvolle pilots is het nu de beurt aan de rest van België.

Sales Account Manager - VAR
Sales Account Manager met oog voor het VAR-effect en een hart voor VRT […]

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]


