Het gemak van online shoppen heeft veel winkelcentra veranderd in halve spooksteden. Met de nieuwe marketingapplicatie OF-Cityplan België gaat een groep Belgische ondernemers de strijd aan met deze leegstand. Die moet het shoppen naar lokale producten en diensten net zo gemakkelijk maken als mensen online gewend zijn. « Dit is een initiatief om de uitholling van de lokale economie tegen te gaan, » vertelt Theo Vandevoort, één van de initiatiefnemers van OF-Cityplan België. « Deze oplossing maakt winkeliers zichtbaarder, verbetert hun communicatie en vergroot hun kennis van de lokale klandizie. Bovendien profiteren consumenten van aanbiedingen die aansluiten bij hun voorkeuren. » De aanbiedingen gelden alleen in de winkel, waardoor de consument wordt aangemoedigd de winkel te bezoeken in plaats van online te kopen. Zo profiteert hij van een unieke korting of aanbieding en wordt de winkelier met het bezoek een extra verkoopkans geboden.
Enkele winkeliers in België zijn al meteen enthousiast. Modezaak Blush Company uit Genk deed mee aan de pilot van OF-Cityplan België en zag in die periode geïnteresseerde klanten zich abonneren op haar communicatiekanaal. Na enkele succesvolle pilots is het nu de beurt aan de rest van België.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]