Het gemak van online shoppen heeft veel winkelcentra veranderd in halve spooksteden. Met de nieuwe marketingapplicatie OF-Cityplan België gaat een groep Belgische ondernemers de strijd aan met deze leegstand. Die moet het shoppen naar lokale producten en diensten net zo gemakkelijk maken als mensen online gewend zijn. « Dit is een initiatief om de uitholling van de lokale economie tegen te gaan, » vertelt Theo Vandevoort, één van de initiatiefnemers van OF-Cityplan België. « Deze oplossing maakt winkeliers zichtbaarder, verbetert hun communicatie en vergroot hun kennis van de lokale klandizie. Bovendien profiteren consumenten van aanbiedingen die aansluiten bij hun voorkeuren. » De aanbiedingen gelden alleen in de winkel, waardoor de consument wordt aangemoedigd de winkel te bezoeken in plaats van online te kopen. Zo profiteert hij van een unieke korting of aanbieding en wordt de winkelier met het bezoek een extra verkoopkans geboden.
Enkele winkeliers in België zijn al meteen enthousiast. Modezaak Blush Company uit Genk deed mee aan de pilot van OF-Cityplan België en zag in die periode geïnteresseerde klanten zich abonneren op haar communicatiekanaal. Na enkele succesvolle pilots is het nu de beurt aan de rest van België.
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]