Ogilvy en V.O. willen in Europa blijven

Vlag Europa

Budgets / News

Vlag EuropaHet Ogilvy – V.O Consortium heeft twee nieuwe opdrachten gewonnen van ESN en Saatchi & Saatchi. Het consortium voerde in 2013 en 2014 al campagne voor de Europese verkiezingen.
De eerste opdracht kadert in het domein ‘promotie en marketinganalyse’. De doelstelling is om na te gaan hoe deze activiteiten een impact uitoefenen op het jaarlijkse bezoekersaantal in de Europese instellingen. Het Europees Parlement verwelkomt momenteel al heel wat bezoekers in het Parlamentarium en biedt onder meer rondleidingen aan in het Altiero Spinelli-gebouw. Het wil deze activiteiten in 2016 verder uitbreiden met de opening van het Huis van de Europese Geschiedenis en het Europees Bezoekerscentrum. Een relevante boodschap, verspreid via de meest geschikte en efficiënte mediakanalen, moet potentiële bezoekers ervan bewustmaken dat alle Europese instellingen één geheel vormen en bezichtigd kunnen worden tijdens een boeiende rondleiding.
De tweede opdracht betreft mediaplanning en -aankoop om de mensenrechtencampagne van het Europees Parlement te promoten. Dit jaar zullen er meerdere evenementen georganiseerd worden om de inspanningen van het Europees Parlement op het gebied van de mensenrechten in de kijker zetten. Denk maar aan de Sacharov-prijs of aan de Lux-filmprijs. De focus zal hoofdzakelijk liggen op de sociale media - Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram - om optimale awareness te creëren in de 28 Europese landen. Samen met partner Social.Lab zal het Ogilvy – V.O. Consortium instaan voor een gerichte targeting en voortdurende optimalisatie van de campagne om de doelstellingen te bereiken, naar analogie van hun laatste campagnes voor het Europees Parlement.