Ogilvy meest creatieve netwerk wereldwijd

Awards / News

De WARC Creative 100 is een ranglijst van 's werelds meest bekroonde campagnes en bedrijven op het vlak van creativiteit. Het volgt de resultaten van creatieve prijsuitreikingen over de hele wereld, en dient als maatstaf voor creatieve excellentie, zodat marketeers hun prestaties kunnen vergelijken met die van hun collega's. De 2021 WARC Creative 100 werd samengesteld op basis van wereldwijde prijsuitreikingen, waaronder Cannes Lions, D&AD, The One Show, Clio Awards en London International Awards,. Regionale wedstrijden zoals Spikes Asia, Adfest, Eurobest, Golden Drum, Dubai Lynx, Loeries en El Ojo de Iberoamérica worden ook in acht genomen.

Campaign

#1 Burger King: Moldy Whopper

#2 Burger King: Stevenage Challenge

#3 Volvo: The E.V.A. Initiative

Agency

#1 David Miami

#2 Impact BBDO Dubai

#3 Publicis Milan

Brand

#1 Burger King

#2 IKEA

#3 Diesel

Advertiser

#1 Restaurant Brands International

#2 Anheuser-Busch InBev

#3 IKEA

Network

#1 Ogilvy

#2 BBDO International

#3 DDB Worldwide

Holing company

#1 WPP

#2 Omnicom Group

#3 Interpublic Group

Naast Ogilvy als het #1 bureaunetwerk werd David Miami uitgeroepen tot het #1 creatieve bureau. Burger King's "Moldy Whopper", een creatieve samenwerking tussen David Miami en Ingo Stockholm, werd uitgeroepen tot de #1 creatieve campagne. De WARC Creative 100 is de belangrijkste maatstaf voor creatief succes. Hij is gebaseerd op de resultaten van de meest prestigieuze wereldwijde en regionale competities in de reclame-industrie. Liz Taylor, Ogilvy's Global Chief Creative Officer: "De plek in de top van de WARC Creative 100 getuigt van de grenzeloze creativiteit van Ogilvy's wereldwijde creatieve netwerk. En van wat er mogelijk is als creatief denken zich over de grenzen van afdelingen, regio's en culturen heen begeeft om een gedeelde missie te worden. We zijn het meest trots op deze prestatie, omdat het om werk gaat dat geleverd werd in een jaar waarin creativiteit ons hielp om onvoorstelbare omstandigheden te overwinnen. Onze oprechte dank aan  iedereen die bij Ogilvy werkt, voor hun passie en vindingrijkheid. En aan onze moedige klanten voor hun partnerschap, voor de samenwerking en voor hun vertrouwen in ons."

Tien Ogilvy-kantoren die bijdragen aan het succes van het netwerk, staan in de top 50 van 's werelds individuele creatieve bureaus. En dertien campagnes van Ogilvy behoren tot de meest bekroonde campagnes van het jaar, waarvan zeven tot de top 25. De gelouwerde campagnes zijn onder meer: "“Moldy Whopper" voor Burger King van DAVID Miami en INGO Stockholm (#1), "Stevenage Challenge" voor Burger King van DAVID Miami en DAVID Madrid (#2), "Courage is Beautiful” voor Dove van Ogilvy UK en Ogilvy Toronto (#12), "The Book that Will Change Your Life" voor IKEA van Memac Ogilvy Dubai (#15), "Please Arrest Me" voor RIT Foundation van Ogilvy Singapore (#16), "Naming the invisible by Digital Birth Registration" voor Telenor Pakistan van Ogilvy Islamabad (#17), "“Michelin Impossible" voor KFC van Ogilvy Sydney (#25), "Buy With Your Time" voor IKEA van Memac Ogilvy Dubai (#36), "Secret Menu" voor KFC van Ogilvy Sydney (#44), "Burn That Ad" voor Burger King van DAVID São Paulo (#64), "Mother Blanket" voor Fundación Vivir & CCPDA van Ogilvy Bogotá (#48), "NarcoStore" voor Fundación Colombia con Memoria van Ogilvy Bogotá (#75), en "Every Drop Counts" voor Miyahuna van Memac Ogilvy Amman (#96).