Ogilvy Social.Lab Belgium scoort tijdens Euro Effies

Awards / News

Ogilvy Social.Lab Belgium(update) Op 16 oktober daverde La Madeleine in Brussel op zijn grondvesten (of toch zoiets), want de jaarlijkse editie van de Euro Effie Awards vond er plaats. Ogilvy Social.Lab Belgium kwam in ons land als grote winnaar uit de bus. Het bureau wist de titel van Agency of the Year en 6 awards in de wacht te slepen tijdens de finale van de EACA Euro Effie Awards: de Grand Prix en 2 keer goud in de categorieën Brand Experience en Small budget voor het initiatief “The Mud Soldier”, een samenwerking met Toerisme Vlaanderen. Brons in de categorie Government, Institutional & Recruitment en zilver in de categorie Leisure & Entertainment voor de “België, eigenzinnig fenomenaal”-campagne, die ze realiseerden voor de federale overheid.
belgium uniquely phenomenalWunderman Antwerp wist op zijn beurt tijdens de Positive Change Euro Effie Awards een gouden Euro Effie binnen te rijven met de ‘Closer Than You Think’ campagne voor Child Focus, in de categorie Positive Change: Social Good - Non Profit. Die campagne had als doel mensen ertoe aan te zetten social posts over vermiste kinderen te delen. De resultaten bliezen iedereen omver: onder meer 51 miljoen media impressies, 800 K earned media, +387% shares en +49% followers op social media. Deze cijfers leidden zelfs tot concrete resultaten want vlak na de campagne werd een ontvoerd meisje zeer snel teruggevonden, dankzij de social post die 2 miljoen keer gedeeld werd.

Tijdens de Euro Effies van dit jaar ontvingen in totaal 15 campagnes uit 7 landen in Europa 20 trofeeën. De winnaars werden geselecteerd door een internationale jury, voorgezeten door Adrian Farina, Senior Vice President Marketing bij Visa.