(update) Op 16 oktober daverde La Madeleine in Brussel op zijn grondvesten (of toch zoiets), want de jaarlijkse editie van de Euro Effie Awards vond er plaats. Ogilvy Social.Lab Belgium kwam in ons land als grote winnaar uit de bus. Het bureau wist de titel van Agency of the Year en 6 awards in de wacht te slepen tijdens de finale van de EACA Euro Effie Awards: de Grand Prix en 2 keer goud in de categorieën Brand Experience en Small budget voor het initiatief “The Mud Soldier”, een samenwerking met Toerisme Vlaanderen. Brons in de categorie Government, Institutional & Recruitment en zilver in de categorie Leisure & Entertainment voor de “België, eigenzinnig fenomenaal”-campagne, die ze realiseerden voor de federale overheid.
Wunderman Antwerp wist op zijn beurt tijdens de Positive Change Euro Effie Awards een gouden Euro Effie binnen te rijven met de ‘Closer Than You Think’ campagne voor Child Focus, in de categorie Positive Change: Social Good - Non Profit. Die campagne had als doel mensen ertoe aan te zetten social posts over vermiste kinderen te delen. De resultaten bliezen iedereen omver: onder meer 51 miljoen media impressies, 800 K earned media, +387% shares en +49% followers op social media. Deze cijfers leidden zelfs tot concrete resultaten want vlak na de campagne werd een ontvoerd meisje zeer snel teruggevonden, dankzij de social post die 2 miljoen keer gedeeld werd.
Tijdens de Euro Effies van dit jaar ontvingen in totaal 15 campagnes uit 7 landen in Europa 20 trofeeën. De winnaars werden geselecteerd door een internationale jury, voorgezeten door Adrian Farina, Senior Vice President Marketing bij Visa.
Wunderman Antwerp wist op zijn beurt tijdens de Positive Change Euro Effie Awards een gouden Euro Effie binnen te rijven met de ‘Closer Than You Think’ campagne voor Child Focus, in de categorie Positive Change: Social Good - Non Profit. Die campagne had als doel mensen ertoe aan te zetten social posts over vermiste kinderen te delen. De resultaten bliezen iedereen omver: onder meer 51 miljoen media impressies, 800 K earned media, +387% shares en +49% followers op social media. Deze cijfers leidden zelfs tot concrete resultaten want vlak na de campagne werd een ontvoerd meisje zeer snel teruggevonden, dankzij de social post die 2 miljoen keer gedeeld werd.
Tijdens de Euro Effies van dit jaar ontvingen in totaal 15 campagnes uit 7 landen in Europa 20 trofeeën. De winnaars werden geselecteerd door een internationale jury, voorgezeten door Adrian Farina, Senior Vice President Marketing bij Visa.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]