Ter gelegenheid van Wereld Oceanen Dag lanceren Ogilvy Social.Lab en Biotherm The Blue Beauty Squad, de nieuwe influencercampagne van het cosmeticamerk.
Ondanks een voorgeschiedenis en een positionering verankerd in wetenschap en respect voor het milieu, wordt het merk Biotherm in België en Nederland nog altijd onvoldoende erkend voor zijn expertise en duurzame aanpak. Daarom de keuze om het duurzame engagement van het merk te bekrachtigen op Wereld Oceanen Dag. Dat gebeurt met de lancering van Blue Beauty Squad en de steun van 8 vrouwelijke influencers: 4 in België en 4 in Nederland.
Door hun bezorgdheid om het milieu en hun passie voor huidverzorging treden de influencers binnen hun netwerk op als ambassadeurs voor, onder andere, het Life Plankton-assortiment. Hetzelfde geldt voor de lancering van het nieuwe product Life Plankton Bleu Elixir. Ze zullen de duurzame verbintenissen van het merk, zoals het Water Lovers-programma, ook bij hun volgers beter bekend maken.
Dit bericht bekijken op Instagram
Naarmate de campagne vordert zullen de influencers op sociale media een brede waaier aan content ontwikkelen. Bijvoorbeeld in de vorm van stories, posts en reels, maar ook via lives met een expert van Biotherm of via huiddiagnoses of masterclasses. Zo wordt de expertise van het merk meer benadrukt.
Ontdek de nieuwe campagne vanaf nu tot december op de accounts van Audrey Costy, Jenna Peij, Natacha Beer, Laura Gardin voor België en op die van Lauren Vansam, Michelle Fleur, Lisa Korver en Anja Liumohan voor Nederland.
Credits
Agentschap: Ogilvy Social.Lab
Account: Alizée Lippert
Influence: Stefan Bisoux, Douglas Scraeyen
Klant: Biotherm (L’Oréal): Aurélia Massuij en Lena Mécène