De auto-industrie moet steeds creatiever uit de hoek komen om potentiële klanten aan te trekken. Het is in die context dat Ogilvy Social.Lab autobedrijf Ford België en Luxemburg helpt bij zijn toetrede tot social commerce. Samen openen ze de Instagram Shop van het merk.
Dankzij de nieuwe virtuele shop vinden Instagram-gebruikers de showroom van hun Ford-verdeler op hun telefoon terug. Ze kunnen er de Ford Mustang Mach-Een de Ford Lifestyle collectie bestellen. De Ford Mustang Mach-E is de eerste 100% elektrische SUV van Ford en de allereerste auto van het merk die je online kunt kopen. Maar nog belangrijker, via de Instagram Shop en de shoppable content, ook gecreëerd door Ogilvy Social.Lab, kun je rechtstreeks een gratis testrit bij je Ford-verdeler boeken.
Ford hoopt dat potentiële klanten op die manier inderdaad gemakkelijker een testrit zullen boeken, ze worden immers door hun dichtstbijzijnde Ford-verdeler gecontacteerd. Met die innovatieve dienst positioneert Ford zich als een van de pioniers van social commerce in de Belgische automobielsector.
De opening van de Instagram Shop versterkt de digitale initiatieven die Ford en Ogilvy Social.Lab uitwerken voor de salonperiode in 2022 en die binnenkort zullen worden gelanceerd.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]