Cheesy weetje van de dag? Het is vandaag Cheeseburger Day en daar weten Ogilvy Social.Lab en Hellmann’s alles van. Al drie jaar lang werken ze samen om chef-koks over de hele wereld te inspireren binnen het kader van het ‘Burger Route’-getrouwheidsprogramma. Hellmann’s gouden regel is om altijd On the side of chefs te staan en samen met Ogilvy Social.Lab schotelt het Amerikaanse sauzenmerk inspirationele content voor aan een publiek dat doorgaans niet erg openstaat voor advertising.
Chef-koks of operators, zoals Hellmann’s ze graag noemt, staan nogal wantrouwig tegenover reclame. Om deze hindernis te overwinnen, lanceerden Ogilvy Social.Lab en Hellmann’s een social media campagne die bestond uit twee fasen: ‘Burger Rituals’ en ‘Burgers in 2025’.
Tijdens de eerste fase kreeg het doelpubliek video’s voorgeschoteld over de verschillende manieren waarop foodies van hun hamburger genieten, en zo dus operators over de hele wereld inspireren om hun visie op de klassieke burger uit te dagen. De tweede fase bestond uit een reeks interviews gefilmd in documentairestijl en dat in 7 verschillende landen, waarin chef-koks hun advies en persoonlijke technieken deelden. Het doel was om awareness te creëren via relevante, lokale content.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]