Cheesy weetje van de dag? Het is vandaag Cheeseburger Day en daar weten Ogilvy Social.Lab en Hellmann’s alles van. Al drie jaar lang werken ze samen om chef-koks over de hele wereld te inspireren binnen het kader van het ‘Burger Route’-getrouwheidsprogramma. Hellmann’s gouden regel is om altijd On the side of chefs te staan en samen met Ogilvy Social.Lab schotelt het Amerikaanse sauzenmerk inspirationele content voor aan een publiek dat doorgaans niet erg openstaat voor advertising.
Chef-koks of operators, zoals Hellmann’s ze graag noemt, staan nogal wantrouwig tegenover reclame. Om deze hindernis te overwinnen, lanceerden Ogilvy Social.Lab en Hellmann’s een social media campagne die bestond uit twee fasen: ‘Burger Rituals’ en ‘Burgers in 2025’.
Tijdens de eerste fase kreeg het doelpubliek video’s voorgeschoteld over de verschillende manieren waarop foodies van hun hamburger genieten, en zo dus operators over de hele wereld inspireren om hun visie op de klassieke burger uit te dagen. De tweede fase bestond uit een reeks interviews gefilmd in documentairestijl en dat in 7 verschillende landen, waarin chef-koks hun advies en persoonlijke technieken deelden. Het doel was om awareness te creëren via relevante, lokale content.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]