Ogilvy Social.Lab en Hellmann’s vieren Cheeseburger Day

Crea / News

Hellmann'sCheesy weetje van de dag? Het is vandaag Cheeseburger Day en daar weten Ogilvy Social.Lab en Hellmann’s alles van. Al drie jaar lang werken ze samen om chef-koks over de hele wereld te inspireren binnen het kader van het ‘Burger Route’-getrouwheidsprogramma. Hellmann’s gouden regel is om altijd On the side of chefs te staan en samen met Ogilvy Social.Lab schotelt het Amerikaanse sauzenmerk inspirationele content voor aan een publiek dat doorgaans niet erg openstaat voor advertising.

Chef-koks of operators, zoals Hellmann’s ze graag noemt, staan nogal wantrouwig tegenover reclame. Om deze hindernis te overwinnen, lanceerden Ogilvy Social.Lab en Hellmann’s een social media campagne die bestond uit twee fasen: ‘Burger Rituals’ en ‘Burgers in 2025’.

Tijdens de eerste fase kreeg het doelpubliek video’s voorgeschoteld over de verschillende manieren waarop foodies van hun hamburger genieten, en zo dus operators over de hele wereld inspireren om hun visie op de klassieke burger uit te dagen. De tweede fase bestond uit een reeks interviews gefilmd in documentairestijl en dat in 7 verschillende landen, waarin chef-koks hun advies en persoonlijke technieken deelden. Het doel was om awareness te creëren via relevante, lokale content.

In totaal werden er meer dan 150 social assets gecreëerd en is het bureau erin geslaagd om meer dan 11 markten te bereiken. Daarnaast wist de campagne op globaal niveau een nieuwe geloofwaardigheid op te bouwen en heel wat chefs om te zetten in trouwe operators. Ten slotte slaagde Ogilvy Social.Lab er ook in om de verkoop te stimuleren via productgerichte ads en wist het de betrokken doelgroep rechtstreeks door te verwijzen naar Amazon.