Ogilvy Social.Lab en IKEA België helpen iedereen knus de winter door

Crea / News

De energiecrisis is al meerdere maanden een realiteit. IKEA België steekt de Belgische consument een hart onder de riem met een nieuwe communicatiecampagne in samenwerking met Ogilvy Social.Lab. Een feelgood-campagne, die iedereen warm de winter wil doorloodsen. Letterlijk en figuurlijk.

Wie aan de energiecrisis denkt, denkt meteen aan besparingen. En dat staat vaak gelijk aan inboeten op comfort. Zowel thuis, op kantoor als op school zetten we de verwarming deze winter bewust enkele graden lager. Reden te meer om het binnen extra warm en gezellig te maken.

Als marktleider op het gebied van woninginrichting wil IKEA alle Belgen bijstaan in deze zware periode. Omdat #AlleBeetjesHelpen om de ​situatie te verlichten, stelde IKEA een cosy koortje samen van haar warmste en gezelligste producten aan betaalbare prijzen. Al zingend stelen ze de show en inspireren ze de kijker om samen toch een knusse winter te beleven.

De campagne wordt op 5 december online gelanceerd in België en het Groothertogdom Luxemburg.

Credits

Campagneontwikkeling

Account Director: Caroline Charles

Account Manager: Barbara Hennin

Creative Director: Willem Van den Hoof

Art Director: Eva Kumpen

Dutch Copywriter: Pieter Decanniere

French Copywriter: François Massinon

Producer: Dominique Turnbull

Strategic Director: Alex Hardouin

Paid Media Strategist: Léopold Lannoy

Paid Media Campaign Manager: Iman Muzira Makenga

External:

Video Production: Aiko Producties

Music Production: Raygun

Other agencies: MindShare

IKEA Belgium

Marketing Manager: Gregory Bauduin
​Marketing Comms Manager: Peter Jongert
​Marketing Comms Leader: Coralie Vangeel
​Media manager: Aline Driesen
​Media Leader: Loubna Khalladi