Ogilvy Social.Lab en Ikea zeggen welkom bij de club

Crea / News

Gratis koffie, een verzekering tegen beschadigde producten, kortingen, de ontplooiing van je creativiteit via exclusieve activiteiten en workshops, Zweedse kooklessen... Het zijn slechts een paar voordelen van Ikea Family. Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van de club wil Ikea de mensen eraan herinneren dat Ikea Family inderdaad promoties aanbiedt, maar eigenlijk nog veel meer. Met de speciale verjaardag tijdens de feestdagen in het vooruitzicht, deed Ikea een beroep op Ogilvy Social.Lab om de Ikea-klanten uit te nodigen lid te worden van de club.

Het hele opzet was Ikea-klanten lid maken van Ikea Family en tijdens de feestdagen het 15-jarig bestaan van Ikea Family vieren. Daarvoor ontwierp Ogilvy Social.Lab een sociale media-, print- en digitale campagne, ‘Welkom bij de club’. Die werd begin november op Facebook en Instagram uitgezonden.

Tegelijkertijd ontwierpen Ogilvy Social.Lab en Ikea Calendär, een virtuele aftelkalender en een online wedstrijd. Ikea nodigt klanten zo uit om Ikea Family lid te worden. Via de kalender maken de klanten kans op cadeaus, verstopt in een reusachtige Kallax, omgetoverd tot een aftelkalender. De kalender is online beschikbaar, maar ook in de winkel waar Ikea-medewerkers klanten uitnodigen om deel te nemen aan de wedstrijd. Ogilvy Social.Lab maakte voorts gebruik van het volledige Ikea-productassortiment om exclusieve activiteiten en workshops aan te bieden, gerelateerd aan de feestdagen en het thema duurzaamheid.

De campagne en de workshops zijn tot 31 december te ontdekken op sociale media en in de winkels.

Credits

Agency: Ogilvy Social.Lab

  • Account Team: Caroline Charles, Sélim Hamzaoui, Georgia Vandenberghen, Barbara Hennin, Joke Ratiau
  • Strategy: Alex Hardouin, Caitlin McRobbie
  • Creatives: Marine Quéré, Clémentine Bailly, Maximilien Delvigne, Léa Mendelbaum, Sophie Bayet, Eva Cywinski, Rebecca Valicon, Pieter Decanniere, An Kestens, Tiffany Cox
  • Design: Anne De Bruyne, Sadaf Naqui, Xavier Vanderplancke
  • Media: MindShare
  • CALENDÄR Development: Batman Ltd
  • Workshops Organization: Escape Events
  • Photoshoot: Who Killed Joe?

Klant: IKEA Belgium

  • Contacts: Katia Vastmans, Peter Jongert, Kaat Van Noten, Damien Perry