Sinds juni 2019 is de Foot Tracking-app op Snapchat beschikbaar. Een technologie die het mogelijk maakt voorwerpen op onze voeten te projecteren via een augmented reality-filter. Voor Ogilvy Social.Lab was dat het perfecte promotiekanaal voor de SK8-HI MTE 2.0 schoenen uit de herfst/wintercollectie van Vans.
Vans werkte samen met Snapchat en Ogilvy Social.Lab om een augmented reality-lens te ontwikkelen waarmee gebruikers de schoenen uit de Sk8-Hi MTE 2.0-collectie virtueel kunnen passen. De campagne is gelanceerd in Italië, Spanje, Frankrijk en Duitsland, maar ook in het Verenigd Koninkrijk en Nederland.
Vans presenteert zijn schoenen via een lens waarmee je twee verschillende modellen kunt passen. De lens is gebaseerd op de augmented reality kooptechnologie (Shoppable AR) van Snapchat. De gebruikers van het platform kunnen hun schoenen namelijk direct kopen via een ‘koopknop’ in de Lens.
2020 heeft de manier waarop mensen consumeren en omgaan met producten veranderd. Via deze campagne blijft Vans in contact met de jongere generatie en benadrukt het bedrijf hun cultuur en manier van expressie. Ondertussen biedt het diezelfde jongeren ook een echte augmented reality e-commerce ervaring aan.
Benieuwd naar de nieuwe lens van Vans? Scan de QR-code hieronder en probeer ze uit op Snapchat!
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]