Ogilvy Social.Lab gaat extreem voor Yves Saint Laurent

Crea / News

Modehuis Yves Saint Laurent vroeg Ogilvy Social.Lab om een influencercampagne te ontwikkelen met evenveel lef als de twee nieuwe producten die het lanceert in België en Nederland.

Yves Saint Laurent hoeft niet meer te worden voorgesteld. Het merk heeft al altijd gespeeld met mode en clichés, dankzij een stijl die tegelijk elegant en opvallend is. De uitdaging voor de lancering van eau de parfum Black Opium Extreme en lippenstift Slim Radical Velvet bestond erin influencers te vinden die buiten hun comfortzone durfden gaan, om het merkconcept en de #CrossIntoTheExtreme tot leven te brengen. Om met het extreme te spelen en dat kleine beetje extra te tonen dat in elk van ons zit.

Het bureau ontwikkelde een samenwerking met vijf Belgische en vijf Nederlandse influencers. Ze werden gekozen omwille van hun stijl, hun originele persoonlijkheid en de gedurfde content die ze delen. Maar de campagne vroeg hen om nog een stap verder te gaan. Met andere woorden: het bureau selecteerde avontuurlijke persoonlijkheden met lef die de essentie van de twee nieuwe producten van Yves Saint Laurent belichamen.

De campagne loopt op Instagram en TikTok en op de accounts van onder andere Ambre Friedman, Victoria Pln, Zoé Galliaerdt en Yara Bongers in België en van Denise Kroess en Emma Keuven in Nederland.

Credits

Agentschap: Ogilvy Social.Lab
Account: Alizée Lippert, Anne-Sophie Foucher, Michelle Thewissen
Influence: Stefan Bisoux, Douglas Scraeyen, Jordan Pieters
Klant: Yves Saint Laurent 
Contact: Aurélia Massuij, Lena Mécène