Ogilvy Social.Lab steunt horeca met Ginette bars

Crea / News

De langverwachte heropening van de terrassen is eindelijk een feit, en daarmee heeft de horeca weer hoop gekregen. Om steun te tonen en de Belgen uit te nodigen hetzelfde te doen, sloeg Ogilvy Social.Lab de handen in elkaar met de Ginette-bars en lanceerde de campagne "Beer o'clock". Bier is de ster van de Ginette bars in Brussel en Louvain-la-Neuve. Het was dan ook niet meer dan logisch dat Ogilvy Social.Lab er zijn "Beer o'clock"-campagne rond ontwikkelde. Een originele herinterpretatie van de zonnewijzer - de schaduw van een fles Ginette Belgian Bio Beer - nodigde de Belgen uit om de verloren tijd in te halen door te komen drinken op het terras van de Ginette bars deze zaterdag 8 mei en zondag 9 mei van 11u tot 22u. Zoveel uren, zoveel uitnodigingen in real time om naar een terras te trekken. Via de geotargetingfunctie van Facebook en Instagram richtte de campagne zich op voorbijgangers binnen een straal van 1,5 km van de Ginette Bars en werden ze doorverwezen naar het dichtstbijzijnde terras van de Ginette bar.

Ogilvy Social.Lab creëerde deze pro bono campagne van A tot Z; van strategie tot media-aankoop, creatief ontwerp en productie. Het agentschap wil zo niet alleen de Ginette bars, maar ook de horecasector in het algemeen meer zichtbaarheid geven in deze toch nog altijd onzekere tijden. De campagne, die aanwezig is op Facebook en Instagram, is ook uitgerold geweest in de vorm van Vespasius affiches in Ginette bars, Boomerang-postkaarten en OOH-advertenties.

Credits

Bureau : Ogilvy Social.Lab

  • Account: Anne-Sophie Foucher, Victoria Troisfontaine
  • Strategie: Julie Frederick, Emmanuel Van den Brule
  • Creative Team: Antoinette Ribas, Gregory Ginterdaele
  • Ontwerp: Lara Silber
  • Media: Elliot Steed

Klant : Ginette bars – Nicolas Laporta